اهواز - ایرنا - تصفیه خانه مدرن فاضلاب شادگان به عنوان یکی از بزرگترین تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور با اعتبار ۷۴ میلیون یورو روز دوشنبه مورد بهره برداری آزمایشی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: عملیات احداث پنج تصفیه خانه مهم خوزستان در شهرهای شادگان، آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر و بندر امام با سرعت در حال انجام است که تصفیه خانه شادگان اولین تصفیه خانه در دست احداث است که به مرحله بهره برداری رسیده است.

محمدرضا کرمی‌نژاد افزود: بر اساس اعلام پیمانکار این طرح ها، تا پایان امسال تصفیه خانه آبادان، ابتدای مهرماه سال آینده تصفیه خانه خرمشهر، تا دی ماه ۱۴۰۱ تصفیه خانه بندر ماهشهر و تا پایان سال آینده تصفیه خانه بندر امام نیز تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اهمیت بهره برداری از این تصفیه خانه ها گفت: همه توان دولت و وزارت نیرو برای حل مشکل فاضلاب خوزستان پای کار آمده است و امیدواریم با تحقق این طرح های فاضلاب بخش مهمی از مشکل این استان برطرف شود.

وی ادامه داد: تصفیه خانه آبادان هم اکنون در مجموع ۷۰ ، تصفیه خانه خرمشهر ۶۹، بندر امام ۵۷ و ماهشهر ۶۰ درصد و در مجموع کل این طرح ها دارای ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.
اجرای تصفیه خانه این شهرها طی قراردادی سه جانبه با مشارکت یک شرکت چینی یکم خرداد ۹۴ امضا و روند احداث این طرح ها با ۴۶ میلیون یورو فاینانس آغاز و قرار بود تا سال ۱۳۹۷ تکمیل شود که به دلایلی این موضوع محقق نشد.

حل مشکل فاضلاب خوزستان به اولویتی برای دولت و وزارت نیرو تبدیل شده است به گونه ای که وزیر نیرو شنبه هر هفته با برگزاری نشستی به صورت برخط با مسوولان آب و فاضلاب خوزستان، آخرین اقدام های صورت گرفته را پیگیری و دستور لازم برای حل موانع را می دهد. با روی کار آمدن دولت سبزدهم تخصیص اعتبار به طرح های فاضلابی استان سرعت گرفته است.