ارومیه- ایرنا- مدیرکل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: طی امسال ۶۱ واحد تولیدی از ۸۰ واحد شناسایی شده نیازمند احیا، به چرخه تولید بازگردانده شده است.

حسن حاتمی روز دوشنبه‌ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با این آمار حدود ۷۶ درصد واحدهای مورد تعهد شناسایی شده و در اولویت به چرخه تولید بازگشته است.

وی اظهار کرد: ۲ هزار و ۱۸۰ واحد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی دارای قرارداد حق انتفاع هستند که از بین آنها یک هزار و ۳۸۰ واحد موفق به دریافت پروانه بهره‌برداری شدند.

وی اضافه کرد: از بین واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان یک هزار و ۵٠ واحد فعال و ۲۵ درصد از آنها غیر فعال هستند که پنج درصد از میانگین کشوری بیشتر است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این استان در اختیار این تعداد شهرک و ناحیه صنعتی است.

حاتمی اضافه کرد: از مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی، ۱۹ شهرک و هفت ناحیه صنعتی فعال است.

به گزارش ایرنا، ۲۳ هزار و ۵۲۸ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به‌کار هستند که این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان‌غربی دارد.