مشهد- ایرنا- معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در پی بیانات رهبر معظم انقلاب، جایگاه و وضعیت امنیت شغلی پرستاران با اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در کشور متحول خواهد شد.

دکتر عباس عبادی روز دوشنبه در حاشیه مراسم روز پرستار در مشهد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در دیدار رهبر فرزانه با پرستاران معظم له بر عملیاتی شدن طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری تاکید داشتند و از این امر گلایه کردند که چرا تاکنون این طرح اجرا نشده است.
وی بیان کرد: در راستای امنیت شغلی پرستاران، به مقام عالی وزارت تاکید شده که روی جذب کارکنان پرستاری و تبدیل وضعیت کارکنان سلامت اقدام شود.
به گفته وی، شرایط به کارگیری پرستاران اکنون در قالب همکار رسمی و پیمانی، قراردادی، شرکتی، طرحی و ۸۹ روزه است که در شرایط کنونی، به غیر از همکاران پیمانی و رسمی، بقیه از امنیت  شغلی پایینی برخوردار هستند.
معاون وزیر بهداشت افزود: به دنبال تاکید مقام معظم رهبری و با توجه خاص دولت سیزدهم، امور کارشناسی امنیت شغلی پرستاران به زودی به اتمام خواهد رسید.
دکتر عبادی گفت: در این راستا همچنین موضوع فوق العاده خاص کارکنان پرستاری و شرایط پرداخت به آنان بهبود خواهد یافت. 
وی خاطرنشان کرد: همچنین مقام رهبری بر حرفه ای شدن خدمات پرستاری، تخصصی سازی این شغل و توسعه آموزش ضمن خدمت در رشته پرستاری تاکید کرده اند.
آیین قدردانی از پرستاران برگزیده دانشگاه علوم پزشکی مشهد امروز در برج سپید مشهد برگزار شد.