اردبیل-ایرنا- معاون برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: امسال اعتبارات این شرکت نسبت به سال گذشته ۲.۸ برابر افزایش داشته است.

کریم قرایی روز سه شنبه با بیان اینکه مبلغ منظور شده برای این شرکت در سال جاری نزدیک به ۷ هزار میلیارد ریال می‌باشد، افزود: در لایحه سال گذشته  این رقم  2 هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به اجرای سه طرح شامل شبکه‌های آبیاری و زهکشی گیوی، سبلان و سد عمارت از محل فاینانس داخلی و استفاده از ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقرر مالی دولت عنوان کرد: در سال جاری اعتبارات این طرح‌ها از محل تسهیلات ماده ۵۶ پیگیری و عملیات اجرایی آنها تداوم خواهد یافت.

قرایی  بیان کرد: تامین منابع مالی طرح شبکه آبیاری و زهکشی گیوی با مشارکت یانک های کشاورزی و سپه، شبکه سبلان با مشارکت بانک توسعه تعاون و سد عمارت با مشارکت شرکت ملی ساختمان بوده و برابر تضمین نامه صادره و تفاهم نامه مبادله شده این اعتبارات دریافت خواهد شد و بعد از طی یکسال دوران مشارکت، بازپرداخت این تسهیلات در لوایح بودجه دولت درج و پرداخت خواهد شد.

۲۰ طرح توسعه منابع آبی در حوزه سدها، شبکه‌های آبیاری و زهکشی و آب آشامیدنی در این استان در دست احداث است .شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، سد عمارت، سد تازه کند انگوت، شبکه آبیاری احمد بیگلو، سد مخزنی عنبران و سد بفراجرد از جمله این طرح ها می باشد.