مهاباد- ایرنا- فرماندار اشنویه گفت: آگاهی بخشی و بصیرت از دستاوردهای برگزاری یادواره های شهدا است که به جامعه تذکر می‌دهد که خون شهدا برای چه آرمان های والایی ریخته شده است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی ترابی روز سه شنبه در جلسه یادواره "شهدای فرهنگیان و دانش آموزان" این شهرستان اظهار داشت: گرامیداشت یاد شهدا روشنی بخش مسیر ماست زیرا شهدا در برابر دسیسه های دشمنان شجاعانه ایستاده و جان خود را نثار امنیت و عزت ایران اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره هایی از این دست به نوعی قدرشناسی از شهداست ادامه داد: بعد از گذشت چهار دهه و ورود به گام‌ دوم انقلاب باید مسیر انقلاب را به خوبی بشناسیم و انگیزه مقابله با استکبار را تقویت کنیم.

فرماندار اشنویه با تاکید براینکه باید خادم و قدردان خانواده های شهدا باشیم افزود: شهیدان انسان های وارسته ای هستند که با شجاعت و دلاورمردی خود، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه نهادینه کردند و تا آخرین نفس به دفاع از میهن اسلامی پرداختند و امنیت و آرامش کنونی کشور مرهون و وامدار فداکاری آنها است.

ترابی با بیان اینکه زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا از دیگر وظایف مهم مسوولان است ادامه داد: می بایست که خاطره و یاد شهدا با حفظ آثار، نوشته ها و وصیت نامه هایشان در تاریخ انقلاب زنده بماند.

وی با بیان اینکه ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی نقشه های دشمنان را با شکست مواجه کرد افزود: دشمنان قصد داشتند با ترور این شهید والامقام به کشور آسیب برسانند ولی تشییع جنازه چند میلیونی وی تبدیل به بیعت جاودانه ملت با انقلاب شد.

وی گفت: مکتب حاج قاسم سلیمانی در ایران مکتب جاودانه است و وظیفه ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید است.

مدیر آموزش و پرورش اشنویه نیز در این یادواره اظهار داشت: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروزی به ویژه دانش اموزان هدف اصلی مسوولان باید باشد که آموزش و پرورش در این راستا تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

شیرین جهانگیری گفت: به دلیل شیوع کرونا بیشتر آموزش ها از طریق فضای مجازی است و امیدواریم دانش آموزان در این بستر نیز جهت آشنایی بیشتر با فرهنگ شهادت گام بردارند.

وی اظهار داشت: علی رغم آموزش حضوری همچنان آموزش های مجازی نیز ادامه دارد و بهره گیری از فضای مجازی و انتقال روحیه استکبار ستیزی از اهداف اساسی این نهاد در این زمینه است.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر دارای ۱۶ هزار و ۲۳۰ دانش‌آموز است.