ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت : با حضور وزیر راه و شهرسازی و نیرو جلسه‌ای در دفتر معاون اول رئیس جمهور تشکیل و مقرر شد برای ۲۱ کیلومتر باقی مانده محور هراز بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، تامین شود. ‎

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور افزود : برای انتقال راه جایگزین با توجه به اینکه در مخزن آب سد هراز قرار می گرفت و چهار خطه کردن  توسط وزارت راه و شهرسازی برای ۱۱ کیلومتر، ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است که مقرر شد جلسه مشترکی با وزیر راه و شهرسازی داشته باشیم و وزارت نیرو هم تخصیص اعتبارات دولتی لازم را برای تسریع در این پروژه اعمال نماید.

وی گفت: از محل قرارداد دولتی با قرارگاه خاتم جهت اجرای فاینانس، این پروژه می تواند جزء پروژه های قرارگاه خاتم الانبیاء باشد که پیگیری های آن از سوی اداره کل آب منطقه ای در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا ، چهار خطه کردن جاده هراز از سال ۸۹ آغاز شد و قرار بود در مدت پنج سال به پایان برسد .وزارت راه و شهرسازی تعریض جاده هراز را به سه اولویت شامل اولویت اول حد فاصل آمل - بایجان به طول ۶۲ کیلومتر ، اولویت دوم در محدوده آبشار تا لاسم به طول ۷.۵ کیلومتر و اولویت سوم نیز حدفاصل لاسم تا بایجان به طول ۲۹ کیلومتر تقسیم کرد.
با تکمیل مسیرهای باقی مانده این سه اولویت ، تعریض و چهار خطه کردن تمامی ۱۰۱ کیلومتر جاده هراز در حوزه استحفاظی مازندران به پایان می رسد ، اما ساخت سد هراز که به عنوان سد " منگول " هم در طراحی‌های اولیه شناخته می شود در سال‌های ۶۹ و ۷۰ ردیف اعتباری در بودجه ملی کشور گرفت، اما به دلیل اختلافات سیاسی ، زیست محیطی و اجتماعی، عملیات اجرایی آن حدود ۱۸ سال بعد در سال ۱۳۸۸ آغاز شد.

سد مخزنی هراز بر روی رودخانه‌ای با همین نام در آمل در حال ساخت است و با آبگیری آن بخشی از جاده بین‌المللی و یکصد ساله هراز نیز به عنوان اصلی‌ترین راه اتصال پایتخت به مازندران به زیر آب خواهد رفت.

برای تداوم بهره‌برداری از جاده هراز که سالانه میزبان ده ها میلیون تردد است، جاده‌ موقت جایگزین به طول چهارکیلومتر در حال ساخت است که از بالا و مجاور محل احداث سد عبور خواهدکرد که به صورت تک مسیر و از سمت شمال به جنوب است.

بر اساس برنامه ریزی قرار است جاده انحرافی برای ادامه ساخت سد هراز حدود یک سال به صورت موقت جهت کاهش بار ترافیکی استفاده شود و در این مدت جاده اصلی جایگزین به طول ۱۱ کیلومتر احداث شود که چهاربانده و با شیب ۶ درصد و کاملا استاندارد خواهد بود.

کار ساخت این محور قرار بود پاییز ۹۸ به پایان برسد که یکی از مشکلات در اتمام بموقع و بهره برداری از این محور اعمال استانداردهای لازم برای آن بوده است.