ساری – ایرنا – فینال مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم عصر امروز سه‌شنبه در قائمشهر با حضور اساتید ممتاز و بین‌المللی تلاوت قرآن آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، در مراسم افتتاحیه مرحله نهایی مسابقات ملی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کشور، نماینده ولی فقیه در این دانشگاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و تعدادی از مسئولان فرهنگی استانی و شهرستانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر حضور داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده برنامه‌های تلاوت قرآن توسط قاریان ممتازی که به فینال مرحله کشوری این جشنواره راه یافتند امروز و فردا مجموعا در چهار نوبت به میزبانی قائمشهر، ساری و گرگان برگزار می‌شود.

عباس زارع اظهار کرد: نخستین نوبت تلاوت‌ها امروز و پس از مراسم افتتاحیه در قائمشهر به میزبانی دانشگاه آزاد برگزار شده است و پس از آن از ساعت ۱۸ امروز نوبت دوم تلاوت‌ها به میزبانی ساری و در سالن مجتمع فرهنگی اهل‌ بیت‌(ع) با حضور اساتید ممتاز بین‌المللی قرآن کریم از جمله حاج حمید شاکرنژاد، حاج حسین رفیعی، حاج قاسم مقدمی، حاج جعفر فردی، حاج مرتضی خرمی و حاج حسین فردی برپا می‌شود.

وی درباره روز دوم اجرای تلاوت‌های مجلسی فینال مرحله کشوری گفت: روز چهارشنبه از ساعت ۱۴ حسینیه عاشقان ثارالله قائمشهر میزبان نوبت سوم تلاوت‌ها است و نوبت چهارم نیز از ساعت ۱۸ قرار است در گرگان با حضور تعدادی از قاریان اجرا شود. روز پنجشنبه نیز مراسم پایانی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای قائمشهر برگزار خواهد شد.

این جشنواره با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در مازندران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، گروه قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساری، مؤسسه قرآنی گنجینه نور عرش، هیئت محبان اهل بیت(ع) و مجتمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمانی تهران برگزار می‌شود.