به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «محمدباقرقالیباف» در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه رتبهبندی معلمان گفت: باور دولت، مجلس و حاکمیت این است که باید معلم از جایگاه منزلتی بالاتر از خدمات اداری کشور قرار بگیرد و این هدف ما در قانون گذاری برای معلم است.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از این مصوب شده است که افرادی شامل رتبهبندی معلمان میشوند که معلم باشند. یعنی اگر حتی مدیر مدرسه بود یا مدیر جایی دیگری بودند ولی در کلاس هم به عنوان معلم حاضر میشوند به این فرد هم معلم گفته میشود.
وی خاطرنشان کرد: پیشنهادهای اضافه ای داده میشود که به عنوان نمونه بخشهای اداری و خدماتی هر جز رتبه معلمان قرار بگیرند، این خلاف بند ۲ ماده ۲ لایحه است.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در هیأت علمی وزارت علوم نیز فردی سر کلاس نرود و وظیفه آموزشی خود را انجام ندهد، دیگر هیأت علمی محسوب نمی شود. اگر فردی هم یک یا دو سال معلمی می کند و بعد برای همیشه فرماندار شود، این فرد هم معلم نیست
وی خاطرنشان کرد: معلم فردی است که ۲۴ ساعت در هفته سر کلاس برود و کار معلمی انجام دهد و ما در ماده ۲ قانون همین را مشخص کردهایم.
جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس در تذکری با استناد به ماده ۱۴۹ آئین نامه داخلی گفت: ما سه ماده از لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب کرده و سپس مابقی آن را به کمیسیون آموزش ارجاع دادیم. از کمیسیون آموزش نیز بابت اصلاحات تشکر می کنیم اما تغییراتی که در لایحه صورت گرفته رتبه بندی معلمان را به سمتی هدایت کرده که در نهایت مشابه قانون مدیریت خدمات کشوری شده است.
وی اظهار داشت: : این شیوه رتبه بندی انگیزه معلم را می گیرد، رتبه بندی معلمان باید شفاف باشد. این شیوه رتبه بندی حق و حقوق فرهنگیان را پایمال می کند.