ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: رفتار قرآنی باید در عملکرد مدیران و حکمرانان دیده شود تا مردم نسبت دین و قرآن بدبین نشوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم که در مصلای قائمشهر برگزار شد، افزود : خدای متعال در قرآن بر تلاوتی که وصل به عمل و تدبر باشد تاکید کرده‌اند ، یعنی تلاوتی که رفتارهای قرآنی را تقویت کند و این نه فقط توسط مردم، بلکه همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حکومتی ما اجرا شود.

وی ادامه داد : تلاوتی که قرآن تاکید دارد باید در عملکرد حکومتی دیده شود ، اما اگر در غیر این‌صورت عمل شود مردم را به قرآن بدبین می‌کنیم.

امام جمعه ساری گفت : حکمرانانی که ترویج فرهنگ قرآن می‌کنند و خودشان به آن عمل نکنند باعث روی‌گردان شدن مردم از قرآن و دین می‌شوند. نمازخوان‌هایی که به هدف نماز توجه نمی‌کنند و رفتارشان خلاف اصول اسلامی است سبب می‌شوند نگاه به نماز منفی شود. تبعیص‌ها، بی‌عدالتی‌ها و این قبیل رفتارها به دین و قرآن آسیب می‌زنند.

محمدی لایینی اظهار کرد: بزرگترین مطالبه‌گر برای اجرای فرهنگ قرآنی خود جامعه باید باشد. باید یقه کسانی را که با رفتار خلاف ادعای‌شان باعث مخدوش کردن چهره دین و قرآن در جامعه می‌شوند  گرفت و با آن‌ها برخورد کرد.

وی افزود : امیدوارم هم برای برگزاری این محافل قرآنی برنامه‌ریزی شود و هم در عین حال رفتار قرآنی در مدیران ما بیشتر به چشم بیاید.

فینال مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های قرآنی با حضور قاریان ممتاز کشور در قالب شش گروه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دو نوبت ساعت‌های ۱۴و ۱۸ در سه شهر قائمشهر، ساری و گرگان برگزار شد. تعدادی از اساتید ممتاز بین‌المللی قرآن کریم از جمله حاج حمید شاکرنژاد، حاج حسین رفیعی، حاج قاسم مقدمی، حاج جعفر فردی، حاج مرتضی خرمی و حاج حسین فردی در این مسابقات حضور داشتند.