ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت : مازندران می‌تواند با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استانی منحصربه‌فرد در حوزه گردشگری مذهبی باشد و با تکیه بر چنین محافلی به استان قرآنی در حوزه گردشگری تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، سید محمود حسینی‌پور روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم که در مصلای قائمشهر برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که مازندران رتبه سوم کشوری را در حوزه قرآن دارد. این هم جای شکر دارد و هم باعث افتخار است که در حوزه فرهنگ قرآنی این‌چنین فعال هستند.

وی افزود: ما وظیفه داریم در جهت ترویج احکام نورانی قرآن در استانی که استان گردشگری است و نمادی از گردشگری جهان اسلام محسوب می‌شود تلاش کنیم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند برای مازندران موضوعیت داشته باشد این است که برای محافل انس با قرآن و قرائت‌های مجلسی را در سراسر استان گسترش دهیم تا بتوانیم نمونه منحصربه‌فردی از استان قرآنی در موضوع گردشگری باشیم.

حسینی‌پور گفت: یکی از مواهب الهی در این استان حضور شخصیت‌های بزرگ عالمان دینی است. چهره‌هایی همچون آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله محمدی لایینی و علمای سراسر استان را داریم که الگوهای قرآنی برای جامعه هستند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید به عنوان وظیفه شرعی و قانونی باید به گسترش فرهنگ قرآنی تلاش کنند تا رتبه نخست کشور را کسب کنیم.

فینال مرحله این جشنواره با حضور قاریان ممتاز کشور در قالب شش گروه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دو نوبت ساعت‌های ۱۴و ۱۸ در سه شهر قائمشهر، ساری و گرگان برگزار شد. تعدادی از اساتید ممتاز بین‌المللی قرآن کریم از جمله حاج حمید شاکرنژاد، حاج حسین رفیعی، حاج قاسم مقدمی، حاج جعفر فردی، حاج مرتضی خرمی و حاج حسین فردی در این مسابقات حضور داشتند.