تهران - ایرنا – طرح تشدید نظارت ویژه شب یلدا امروز پنجشنبه در شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران آغاز شد.

به گزارش ایرنا، در این طرح که از امروز پنجشنبه آغاز و تا روز سه‌شنبه سی‌ام آذر ادامه خواهد داشت، بازرسان بر فعالیت بازار در شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت به طور مستمر نظارت کرده و با تخلفات صنفی برخورد قانونی می‌کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین درباره این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با همکاری بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان و پلیس اماکن در دو نوبت صبح و عصر اجرا می‌شود.
حسن میرزایی افزود: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از افزایش قیمت کالا و مایحتاج مردم، کنترل بازار مصرف و مقابله با سودجویی برخی از افراد و نیز رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی است.
وی گفت: در طرح تشدید نظارت ویژه یلدا، واحدهای شیرینی فروشی، میوه فروش ، خشکبار و صنوف مرتبط مورد ارزیابی مستمر قرار گرفته و در صورت مشاهده هر گونه تخلف از جمله گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور ، با این واحدها برخورد قانونی می شود.
وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بازرسان شبکه بهداشت و درمان وضعیت بهداشتی واحدهای صنفی از نظر دریافت واکسن از سوی متصدیان و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در واحدهای مختلف را بررسی و با تخلفات بهداشتی نیز برخورد خواهند کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین از مردم شهرستان خواست تخلف واحدهای صنفی را با شماره ۱۲۴ به اطلاع بازرسان اداره صنعت معدن و تجارت ورامین برسانند.
شهرستان‌ها جنوب‌شرق تهران بیش از یک میلیون نفر جمعیت داشته و بیش از ۳۰ هزار واحد صنفی در این بخش از استان تهران مشغول به فعالیت می‌باشند.