ساری - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی‌ ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه فرهنگ قرآنی است و در این مسیر از همه اقدامات مردمی در توسعه فرهنگ قرآنی استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در مراسم اختتامیه مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره ملی و بین‌المللی تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم که در مصلای قائمشهر برگزار شد، افزود : دولت تصدی‌گری نمی‌کند ، بلکه وظیفه‌مان تسهیل‌گری است و بر همین اساس نیز خود را موظف می‌دانیم که به شکل‌گیری محافل قرآنی کمک کنیم.

وی اظهار کرد : وظیفه دولت دینی تسهیل اقدامات اینچنینی است و در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت هم ما و همکاران‌مان در خدمت همه دغدغه‌مندان گسترش فرهنگ قرآنی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : سال گذشته سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در نظرسنجی فجر تلاوت شرکت کردند که نشان می‌دهد جامعه چقدر مشتاق برپایی این محافل قرآنی است.

وی با اشاره به اثرگذاری محافل قرآنی در جامعه افزود : قاریان قرآن که در بلاد کفر حاضر می‌شوند ولوله‌ای در آن جامعه به راه می‌افتد ، چون عظمت قرآن در قلوب نفوذ و رسوخ می‌کند، حتی اگر فرد در جهل باشد. این عظمت قرآن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: همه ما تلاش می‌کنیم که افتخار خادمی قرآن را به دست بیاوریم. معلم بزرگ قرآن ما رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی هستند که محافل قرآنی در بیت ایشان سال‌هاست برپاست و حتی کرونا اصل محفل قرآنی ایشان را بر هم نزد.

اسماعیلی با اشاره به عملکرد دولت در تسریع واکسیناسیون گفت : با توجه به تزریق بیش از ۱۱۰ میلیون  دز واکسن در کشور ، فضا برای برپایی جلسات فرهنگی و مذهبی فراهم شده است تا باز بتوانیم کنار هم بنشینیم و ذکر قرآن و مناقب اهل بیت(ع) را داشته باشیم.

وی با بیان این که از ویژگی‌های خاص مازندران درخشش در دفاع مقدس و دفاع از حرم است، اظهار کرد : حامل سلام گرم ریاست محترم جمهوری به همه مردم مازندران هستم و از مسئولان مازندران، نماینده ولی فقیه، استاندار مازندران، نمایندگان مجلس، آیت‌الله معلمی امام جمعه قائمشهر و تشکل‌های مردمی و موسسات قرآنی که در برگزاری این رویداد و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کردند سپاسگزارم.

فینال مرحله کشوری شانزدهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی قرآن کریم با حضور قاریان ممتاز کشور در قالب شش گروه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در دو نوبت ساعت‌های ۱۴و ۱۸ در سه شهر قائمشهر، ساری و گرگان برگزار شد. تعدادی از اساتید ممتاز بین‌المللی قرآن کریم از جمله حاج حمید شاکرنژاد، حاج حسین رفیعی، حاج قاسم مقدمی، حاج جعفر فردی، حاج مرتضی خرمی و حاج حسین فردی در این مسابقات حضور داشتند.