ارومیه- ایرنا- مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در استان از ۲۱ آذرماه جاری در استان آغاز شده گفت: این کارزار تا ۲۸ آذر ادامه دارد.

سعید فریور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از اجرای این کارزار آگاه سازی والدین و نوجوانان در مورد مواد اعتیاد آور نظیر شیشه و گل است.

وی اضافه کرد: این کارزار با همراهی رسانه ها و سازمان های مردم نهاد در شهرستان های ارومیه، مهاباد و سلماس به صورت حضوری و در دیگر شهرستان های استان به صورت مجازی در حال برگزاری است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: در این راستا اقلام تبلیغی شامل نصب بنر در مکان های پرتردد شهر، توزیع بروشور و کارت های ویزیت برای آگاه سازی والدین و نوجوانان در دستور کار قرار گرفته است.

فریور بیان کرد: یکی از ماموریت‌های سازمان بهزیستی، پیشگیری از اعتیاد در جامعه بوده و در جهت اجرای این ماموریت، برنامه‌ها و طرح‌هایی در سطح جامعه اجرا می‌کند که این کارزار نیز درهمین راستا در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، روند اعتیاد به مواد مخدر متاسفانه در سال های اخیر سرعت زیادی در جوامع مختلف گرفته و توجه به ظرفیت های جدید اطلاع رسانی و آگاهسازی می تواند زمینه کاهش این روند را فراهم کند.