تبریز - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست جلفا گفت: حیات وحش و پستانداران ۱۵۰ هکتار از اراضی حفاظت شده این شهرستان سرشماری می‌شود.

هادی ناری، روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این اراضی ملی در پناهگاه حیات وحش کیامکی، پارک ملی کَنتال و منطقه شکار ممنوع یکانات قرار دارد، افزود: در اجرای این طرح ۴۷ گروه از ماموران حفاظت محیط زیست این شهرستان به مدت سه روز گونه های جانوری این منطقه را سرشماری می کنند.

وی گفت: این طرح در راستای برآورد جمعیت و اطلاع از وضع زیستگاهی وحوش شاخص منطقه از جمله قوچ، میش، کل و بز اجرا می شود و نتایج این سرشماری به صورت گزارش تحلیلی و ابزار مدیریتی مناطق مورد استفاده قرار می گیرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست جلفا گفت: پناهگاه حیات وحش کیامکی با وسعت ۸۷ هزار هکتار و پارک ملی کنتال با هفت هزار هکتار از مناطق طبیعی و بکر آذربایجان شرقی بوده و دارای ۴۵۰ گونه گیاهی و ۳۵۰ گونه جانوری هستند.

ناری، ادامه داد: منطقه شکار ممنوع یکانات نیز با حدود ۵۶ هزار هکتار از زیستگاه های عمده قوچ، کل، میش، سیاه گوش و خرس قهوه ای است.

به گزارش ایرنا، شمال غرب ایران و ارمنستان و نخجوان از مناطق اصلی زیست بوم میش وحشی است که جزو گونه های در معرض انقراض حیات وحش به شمار می رود.