سنندج- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی تاکید کرد و گفت: توسعه همه جانبه و واقعی از مسیر این تعاونی‌ها امکانپذیر است.

به گزارش ایرنا، برهان صلواتی روز پنجشنبه در نشست با نمایندگان تعاونی تازه تاسیس توسعه و عمران شهرستان دیواندره، با بیان اینکه ردپای تعاونی‌های توسعه در همه اقتصادهای موفق دنیا مشاهده می‌شود، اظهار داشت: تعاونی‌های توسعه و عمران از رانت و فساد جلوگیری کرده و توسعه را با مشارکت مردم میسر می‌کنند.

وی افزود: این تعاونی ها نیاز امروز جوامع برای تولید، ارزش افزوده و در نهایت ایجاد اشتغال های پایدار هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه به ظرفیت‌های کشاورزی استان برای توسعه کسب و کارهای مبتنی بر تعاون و کار جمعی اشاره کرد و گفت: کشت گل محمدی تجربه موفقی در این راستا است که علاوه بر تولید موفق و بازار مصرف آماده، فرصت‌های شغلی پایداری را نیز به همراه آورده و این ظرفیت می‌تواند با رویکرد فعالیت در قالب تعاون، به اهداف و چشم انداز بلندتری دست یابد.

وی یادآور شد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از فعالان عرصه تعاون بویژه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستانی به صورت ویژه حمایت می کند.

تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان دیواندره در حال حاضر با عضویت یک هزار و ۷۰۰ نفر از مردم این شهرستان تشکیل و آغاز به کار کرده است.

آمار تعاونی‌های فعال و در دست اجرای استان یک هزار و ۸۹۶ مورد است، این تعداد تعاونی برای ۱۶ هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است. هم اکنون ۱۸۳ هزار نفر در تعاونی‌های استان عضویت دارند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر (۷۶ درصد) مرد و ۴۳ هزار نفر (۲۴ درصد) زن هستند.