به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم در این مراسم گفت: پژوهش و تحقیق باعث میشود سطح دانش و آگاهی فرد متمایز شود که دانشآموزان باید از فرصتهای پیشآمده در این حوزه به خوبی استفاده کنند.
مهدی زارعی افزود: معلمان و مربیانن نیز میتوانند با پژوهش آموزشهای غنی تر و به روز شده ای را در اختیار دانش آموزان قرار دهند.
وی ادامه داد: همچنین معلمان باید برای دانشآموزان فرصتهای تحقیقی و پژوهشی ایجاد کنند تا محصلان بتوانند تواناییهای خود را بروز دهند و شکوفا کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم تصریح کرد: آنچه اکنون مهم است استفاده از فرصت ارزشمند دوران نوجوانی و جوانی برای علمآموزی و تحقیق و پژوهش است.
وی افزود: با رشد تکنولوژی و دسترسی آسان به یافتههای علمی، امکان انجام تحقیقات پیشرفته در همه جا نیز میسر شده است.
زارعی هدف اصلی پژوهش، پیش بردن مرزهای دانش و فناوری عنوان کردو ادامه داد: بسیاری از چالشهای اساسی پیش روی کشور نیازمند راه حلهای دانش محور وفناورانه است و حل مسائل بدون بهرهمندی از دانشها و پژوهش نمیتواند راه گشا و اثربخش باشد
وی اظهار کرد: مهمترین توانایی معلمان، ظرفیت شناخت و تحلیل مسأله است تا دانش آموزان برای طراحی راه حلهای کارآمد به تکاپو وادار کنند.
معاون فرهنگی ، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم خاطر نشان کرد: غفلت از پژوهش و تمرکز بیش از حد بر آموزش حفظ محور در بلند مدت مشکلزاست و باعث آسیب میشود.
۱۲ هزار و ۵۸ دانشآموز و ۸۹۴ فرهنگی در ۹۹ مدرسه بخش شهاب و حرّای قشم به فعالیت مشغول هستند.