گنبدکاووس- ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت بین اقوام و مذاهب اسلامی بالاخص در استان گلستان، گفت که جامعه نیاز به آرامش و پیشرفت دارد و بیان سخنان تفرقه افکنانه از سوی افراد و روحانیون اعم از شیعه و اهل سنت، مانع تحقق نیازهای جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی در خطبه‌های نماز جمعه گنبدکاووس افزود: بیان سخنان تفرقه افکنانه خواست دشمنان اسلام و سرویس‌های جاسوسی آنان که در کمین هستند، است بنابراین همه افراد جامعه بالاخص علما و روحانیون شیعه و اهل سنت که تریبون در اختیار دارند باید مراقب سخنان خویش باشند.

وی با یادآوری اظهارات هفته گذشته یکی از علمای اهل سنت منطقه افزود: این سخنان نسنجیده دل آحاد مردم ولایتمدار، علما و مراجع تقلید را بدرد آورد و با موضع گیری‌ها و بیانیه‌هایی که توسط دلدادگان به اسلام و انقلاب بالاخص علما و روحانیون شیعه و اهل سنت گلستان و بیانیه قابل تقدیر نماینده ولی فقیه در استان صادر شد، اهمیت و حساسیت موضوع را نمایان کرد.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: عزل این عالم اهل سنت از منصب امامت جمعه و انتخاب فردی دیگر به جای وی، خواست همه مردم انقلابی و ولایتمدار منطقه و استان گلستان بود که بحمدالله محقق شد.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با اشاره به سخنان چندی پیش رهبر معظم انقلاب در جمع پرستاران و تاکید معظم له بر پیگیری و تحقق مطالبات این قشر، گفت: جایگاه و منزلت پرستاران پس از مقام معلم قرار دارد و با ایثار و فدارکاری این قشر بویژه در حدود ۲ سال اخیر شیوع کرونا این جایگاه در دل مردم بیشتر شد بنابراین ضروری است مطالبات پرستاران توسط متولیان برآورده شود.

وی به سفرهای رییس جمهور و هیات دولت به استان‌ها بالاخص سفر دوازدهم آیت الله رییسی به استان یزد که امروز انجام شد اشاره کرد و افزود: انجام ۱۲ سفر در مدت ۱۰۰ روز فعالیت قابل تقدیر است ضمن اینکه این سفرها امیدها را در دل مردم زنده و فاصله بین آنان با مسوولان را کوتاهتر کرده است.

حجت الاسلام ترابی به سفر اخیر نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی به امارات اشاره  و اضافه کرد : این سفرها در ادامه توافق موسوم به ابراهیم که در زمان ریاست جمهوری ترامپ به منظور عادی سازی روابط این رژیم جعلی با برخی کشورهای عرب منطقه آغاز شد، انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: رژیم آدمکش اسرائیل ۷۰ سال است که فکر می‌کند با عادی سازی روابط با کشورهای منطقه می‌تواند، بحران مشروعیت خود را حل کند اما جریان مقاومت نخواهد گذاشت این توافق عملیاتی شود.

خطیب جمعه گنبدکاووس در خطبه نخست با گرامیداشت ایام فاطمیه برلزوم برگزاری باشکوه آیین های این ایام توسط اقشار مختلف جامعه تاکید کرد و گفت: هرچه محافل این بانوی بزرگوار پرشورتر برگزار شود، معنویت و ولایتمداری در جامعه بیشتر خواهد شد.