بجنورد- ایرنا- رییس اداره سنجش و پایش کیفیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: کلاس های درس همزمان با برگزاری امتحانات دی ماه دایر است و امتحانات دانش آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

سعید سیدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل شرایط کرونایی و نبود فضای آموزشی کافی مدیران مدارس می‌توانند برای تعطیلی مدارس به مدت ۲ هفته مجوز تعطیلی از اداره کل دریافت کنند. 

وی با اشاره به اینکه  امتحانات دانش‌آموزان در پایه‌های نهم و دوازدهم مدارس استان به صورت حضوری برگزار می‌شود گفت: دوره ابتدایی نیز براساس گزارش و ارزیابی دانش آموزان از مهر ماه تا پایان دیماه به صورت کتبی به والدین آنها ارائه می‌شود. 

وی گفت: همچنین دانش آموزانی که مبتلا به کرونا هستند با تمهیدات اندیشیده شده در فضایی جداگانه  آزمون می‌دهند.

رییس اداره سنجش و پایش کیفیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تصمیم‌گیری در خصوص چگونگی برگزاری امتحانات دیماه سایر پایه‌های تحصیلی به شورای مدارس واگذار شده است تا با رعایت این اصل که مدارس دارای آموزش حضوری، امتحانات را نیز حضوری برگزار کنند.

سیدی اظهار داشت: چنانچه دانش آموزی در امتحانات نوبت اول غائب شود و غیبت وی موجه باشد نمرات امتحانات نوبت پایانی دانش آموز در کارنامه اش لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سلامت دانش آموزان  در اولویت است گفت: در برگزاری امتحانات بر لزوم رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در زمان برگزاری امتحانات تأکید شده است.

۱۸۶ هزار و ۴۱۵ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۴ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه هستند.