کرمانشاه - ایرنا - استان کرمانشاه در هفته گذشته (۲۰ تا ۲۶ آذر) رویدادهای خبری زیادی را پشت سرگذاشت که از جمله آنها می‌توان به سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش و انتخاب شهردار کرمانشاه پس از ماه‌ها وقفه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان قرار گرفتن کرمانشاه پس از ماه‌ها در وضعیت آبی کرونایی بود که رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه آن را اعلام کرد.

 مهدی محمدی افزود: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان کرمانشاه پس از ماه‌ها از روز شنبه (۲۰ آذرماه) در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت.

 وی ادامه داد: از ۲۰ آذر شهرستان‌های هرسین، سنقر و کلیایی، پاوه، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب و کنگاور در وضعیت آبی کرونایی و شهرستان‌های کرمانشاه، قصرشیرین، دالاهو، اسلام‌آبادغرب، روانسر، صحنه و ثلاث‌باباجانی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

موضوع الحاق محدوده‌ کوچکی از سومار به ایلام متوقف شده است

استاندار کرمانشاه گفت: به محض اطلاع از موضوع الحاق یک محدوده کوچکی از بخش سومار به استان ایلام، با وزارت کشور رایزنی کردیم و این مصوبه متوقف شده است‌.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه به نقل از «هوشنگ بازوند» عنوان کرد: در استان ایلام یک‌ شهرستان جدید شکل گرفته است و در آن زمان یک محدوده‌ای از بخش سومار طبق مصوبه هیات دولت به این استان الحاق شده است. 

وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، با وزارت کشور صحبت کردیم و با ادله‌هایی که ارایه شد و همچنین تشریح شرایط و حساسیت ها، خوشبختانه این موضوع در وزارت کشور متوقف شده است. 

«نادر نوروزی» به عنوان هشتاد و یکمین شهردار کرمانشاه انتخاب شد

اعضای شورای شهر کرمانشاه پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام پس از گذشت چهار ماه «نادر نوروزی» را به عنوان هشتاد و یکمین شهردار کلانشهر کرمانشاه انتخاب کردند.

در بیست و ششمین جلسه شورای شهر که عصر یکشنبه ۲۱ آذر در سرسرای شورای شهر برگزار شد، نوروزی که از نیروهای بومی است، با کسب ۱۱ رای موافق اعضا، سکان شهرداری کرمانشاه را برعهده گرفت.

مشاور عالی استانداری استان مرکزی، معاون بازرسی کل ناجا و مدیرکل حقوقی شهرداری تهران، معاون اجرایی و اطلاع رسانی کرسی و مرکز حقوق بشر صلح و دموکراسی دانشگاه شهید بهشتی و کارشناس ارشد کمیسیون حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله سوابق اجرایی نوروزی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی جدید انتظامی استان معرفی شد

مراسم تکریم و معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس کرمانشاه با حضور جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه برگزار و با تقدیر از سرهنگ "محمدرضا آمویی" معاون سابق، سرهنگ "محمدرضا یاری" به عنوان معاون جدید این معاونت معرفی شد.

در این مراسم با اهدای لوح و هدیه از تلاش های ۷۹ ماهه سرهنگ "محمدرضا آمویی" که از خرداد ۱۳۹۴ به عنوان معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه مشغول خدمت بود، قدردانی شد.

سرهنگ "محمدرضا یاری" نیز که پیشتر به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان های ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب فعالیت داشت با حکم فرمانده ناجا به عنوان معاون اجتماعی جدید پلیس کرمانشاه معرفی و با دریافت حکم خود در این معاونت مشغول به کار شد.

ملی‌پوشان کرمانشاهی کاراته ایران شانس کسب مدال را دارند

رییس هیات کاراته استان کرمانشاه گفت: هر ۶ ملی‌پوش کرمانشاهی عضو تیم‌های ملی جوانان، امید و بزرگسالان ایران اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا از آمادگی خوبی برخوردار هستند و شانس کسب مدال را در این رقابت‌ها دارند.

«سعید نصرالهی» اظهار داشت: امیررضا برزویی و ستایش نادری در تیم ملی جوانان، آتوسا گلشادنژاد در تیم ملی امید و سامان حیدری، علی مسکینی و مهدی خدابخشی نیز در تیم ملی بزرگسالان ایران حضور دارند.

وی افزود: خوشبختانه کاراته کاهای کرمانشاهی عضو تیم های ملی جوانان، امید و بزرگسالان پس از پشت سرگذاشتن اردوهای آمادگی متعدد و انجام تمرینات بانشاط زیر نظر کادر فنی در رقابت های قهرمانی آسیا حضور می یایند.

مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ در رده های سنی نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در دو بخش کاتا و کومیته از بیست و هفتم آذر تا اول دی ماه در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود.

رئیس ایرنا کرمانشاه رتبه دوم جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان را کسب کرد

«فرزاد نویدی»؛ رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه رتبه دوم چهارمین جشنواره ملی رسانه‌ای معلولان در اصفهان با عنوان «اثر موثر» را کسب کرد.

 این جشنواره دوشنبه شب با حضور مسوولان استان اصفهان در سرسرای اجتماعات سازمان بهزیستی استان اصفهان برگزار شد و برگزیدگان هر بخش با لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

در بخش خبر این جشنواره «آزاده خرم» از استان ایلام اول شد، عنوان دوم به «فرزاد نویدی» از کرمانشاه رسید و « توحید مهدوی» از اردبیل عنوان سوم را کسب کرد.

عنوان دوم این بخش برای خبر«جامعه به توانمندشدن معلولان کمک کند» به فرزاد نویدی تعلق گرفت.

سفر وزیر آموزش و پرورش به کرمانشاه

«یوسف نوری»؛ وزیر آموزش و پرورش در سفری یک روزه صبح پنجشنبه وارد استان کرمانشاه شد و مورد استقبال استاندار و مسوولان استانی قرار گرفت.

زیارت قبور مطهر شهدا، حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، دیدار با خانواده دانش آموزان فوت شده حادثه تصادف مینی بوس و عیادت از مصدومین این حادثه، دیدار با نماینده معلمان، مدیران، مربیان و بازنشستگان و حضور در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از جمله دیدارهای وزیر در این سفر یک روزه بود.

بحث رتبه‌بندی معلمان را با جدیت پیگیری می‌کنیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید با جدیت تمام بحث رتبه‌بندی معلمان را پیگیری کنیم و اگر فرهنگیان در این خصوص ابهامی دارند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر کنند.

 «یوسف نوری» در اولین سفر رسمی استانی خود در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: در این شرایط اگر تعدادی افراد در قالب تشکل‌هایی ‌بیایند خدای نکرده موج سواری کنند و از احساسات پاک معلمان ما استفاده کنند خوب نیست.

وی با بیان اینکه معلمان ما محترم، زاهد، ساده زیست و قانع هستند، گفت: معلم ما بالاترین کار مفید را دارد معلم ما در ایام کرونا از تبلت و خانه خودش برای تدریس دانش آموزان استفاده کرد که دانش آموزش جا نمانند و این کار قابل احترام و ستایش است.

استاندار: ۷۰ سانتی‌متر به فضای آموزشی استان کرمانشاه اضافه شد

استاندار کرمانشاه گفت: در ایام بازسازی مناطق زلزله‌زده استان توانستیم از تهدید، فرصت بسازیم و ۷۰ سانتیمتر به سرانه آموزشی استان اضافه شد که یک اتفاق بسیار ارزشمند است.

«هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد؛ افزود: دکتر نوری از مدیران آگاه و توانمند کشور و از خطه غرب کشور و زاگرس است و کاملا با ظرفیت ها و کمبودهای آموزشی این منطقه و کل کشور و راهکارهای برون رفت از این مشکلات کاملا آشنا هستند و این پشتوانه مناسب کمک می‌کند او در جایگاه وزارت، موفق ظاهر شوند.

وی اظهار داشت: در حادثه تصادف دانش آموزان کرمانشاهی، با وجود اینکه دکتر نوری در مسافرت خارج از کشور بودند ولی به شکل جدی و مستمر این حادثه را پیگیری کردند و در اولین فرصت به عیادت این عزیزان آمده‌اند.

استاندار کرمانشاه گفت: تصویب لایحه رتبه بندی معلمان در آغاز وزارت ایشان و پیگیری های مستمر اتفاق افتاد که هدیه‌ای بزرگ به معلمان بود.  

فرماندار کرمانشاه: افزایش خودسرانه قیمت نان غیرقانونی است

فرماندار کرمانشاه با اعلام اینکه نان در این شهرستان گران نشده، هر گونه افزایش خودسرانه قیمت نان در کرمانشاه را غیر قانونی دانست و گفت: با متخلفان برخورد خواهد شد.

«فضل‌الله رنجبر»، تاکید کرد: قیمت نان در سطح شهرستان افزایش پیدا نکرده است و با کسانی که به صورت خود سرانه قیمت را افزایش دهند برخورد خواهد شد. 

وی توضیح داد: اقدامات کارشناسی به منظور افزایش قیمت نان هفته گذشته انجام شده است و نرخ های جدید در نشست هفته آینده ستاد تنظیم بازار اعلام خوهد شد.

به گفته وی تا زمانی که قیمت ها به صورت رسمی اعلام نشود هر گونه افزایش قیمت غیر قانونی است.

امام جمعه کرمانشاه: مسوولان برای رفاه حال مردم بیشتر تلاش کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که دشمنان در سال های اخیر با جدیت دنبال کرده‌اند ایجاد یاس و ناامیدی میان مردم خصوصا جوانان بوده است، گفت: مسوولان برای خنثی کردن این نقشه‌ها باید برای رفاه حال مردم تلاش بیشتری کنند.

آیت الله "مصطفی علما" در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار داشت: درست است مردم صبور و با بصیرت کشورمان با مشکلات معیشتی روبرو هستند اما نباید فراموش کنیم جمهوری اسلامی به برکت اسلام و انقلاب امروز به عنوان یک قدرت بزرگ در خاورمیانه مطرح است.

وی ادامه داد: دشمنان با ایجاد ناامیدی در میان مردم هدفی جز تحقق برنامه های خود و ضربه زدن به انقلاب و کشورمان ندارند بنابراین نباید فریب حرف های آنان را خورده و به فرموده رهبر معظم انقلاب اجازه دهیم آن ها مسائل داخلی کشورمان را روایت و تفسیر به رای کنند.