تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶

شیراز-ایرنا-رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: آتش از پیش از ظهر امروز جمعه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۰ به جان ارتفاعات دراک شیراز افتاده که آتش نشانان دو ایستگاه عملیاتی برای کنترل آتش سوزی کوهستان در این محل حاضر و آتش را مهار کردند.

محمدهادی قانع روز جمعه در این باره به خبرنگاران گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات کوهستان دراک شیراز که ساعت ۱۰ و ۴۷ دقیقه پیش از ظهر جمعه ۲۶ آذرماه از قسمت های مرتفع کوهستان آغاز شد و بخش هایی از کوهستان را در برگرفت.

وی ادامه داد: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به قید فوریت آتش نشانان با تجهیزات کامل در محل حاضر شده و هماهنگی‌های لازم برای مهار آتش انجام شد. آتش نشانان از دو ایستگاه عملیاتی در محل حادثه مستقر و در جهت کنترل این آتش سوزی که در قسمت های مرتفع کوهستان و حد فاصل بزرگراه حسینی هاشمی و کوهستان دراک رخ داده بود تلاش  کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شیراز گفت: با توجه به گستردگی  آتش در ارتفاعات  علی رغم وزش باد شدید با تلاش آتش نشانان در ارتفاعات و مسیرهای سخت گذر کوهستان، آتش بطور کامل مهار شد.تیم های امدادی با ادوات نفری و به صورت پیاده در جهت کنترل شعله های آتش اقدام کردند.

قانع با بیان اینکه وسعت دقیق سطح دچار آتش سوزی شده و دلیل بروز این آتش بعد از بررسی های کارشناسان اعلام می شود،گفت: هم اکنون این آتش سوزی به طور کامل مهار شده و عملیات لکه گیری، جهت اطمینان از شعله ور نشدن مجدد آتش در حال انجام است.