ایلام - ایرنا - کاهش ۴۴ درصدی بستری های کرونا، هشدار برای احتمال طغیان مجدد کرونا در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی و افتتاح سه خانه احسان از جمله اخبار هفته گذشته استان ایلام بود.

به گزارش ایرنا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن باعث کاهش ۴۴ درصدی بستری های کرونا از ۱۶۴ مورد به ۹۲ مورد شد و همچنین میزان ابتلا به کرونا در استان ۱۶ درصد کاهش یافته و این تعداد از ۲۷۴ مورد در هفته گذشته به ۲۳۰ مورد نسبت به هفته ماقبل آن رسیده است.

اما با این وجود استاندار ایلام نسبت به طغیان مجدد این ویروس در صورت عدم توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق واکسن هشدار داد و گفت: زنجیره کرونا همچنان قطع نشده و اگر چنانچه پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم، وارد شرایط بحرانی خواهیم شد.

همچنین طبق انجام آزمایش های گرفته شده از مسافران مرز مهران، موردی از ویروس اُمیکرون در این پایانه مرزی شناسایی نشده است و به منظور رصد و پایش دقیق سلامت مسافران داخلی و خارجی پایگاه مراقبت مرزی در مرز مهران راه اندازی می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام از برگزاری حضوری تمامی امتحانات پایانی نوبت اول مدارس دوره اول و دوم متوسطه اعم از نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش در استان خبر داد و تاکید کرد: ارزشیابی پیشرفت تحصیل - تربیتی دانش آموزان دوره ابتدایی نیز به صورت تکوینی و در طول سال تحصیلی انجام و مساله ای با عنوان امتحان پایان نوبت اول ندارند و در برگزاری امتحانات بر لزوم رعایت جدی دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در زمان برگزاری امتحانات تأکید شده است. 

این در حالی است که معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش ایلام از لغو امتحانات تمام پایه های تحصیلی مقطع ابتدایی خبر داد و با توجه به ارزشیابی توصیفی تحصیلی دانش آموزان ابتدایی مدارس این مقطع تحصیلی به هیچ عنوان حق برگزاری آزمون با عنوان پایان نوبت اول سال تحصیلی ندارند و با توجه به ارزشیابی توصیفی تحصیلی دانش آموزان ابتدایی مدارس این مقطع تحصیلی به هیچ عنوان حق برگزاری آزمون با عنوان پایان نوبت اول سال تحصیلی ندارند.

استاندار ایلام با بیان اینکه سرانه جذب اعتبارات ایلام به نسبت جمعیت سه برابر میانگین کشور است و از این نظر از ۱۱ استان برخوردار بهتر عمل کرده ایم، گفت: رشد اقتصادی که برای استان در نظر گرفته شده معادل ۶/۹ درصد است که باید خود ما در استان محقق کنیم و بیشترین رشد اقتصادی که در استان برآورد شده متعلق به درآمد منابع نفتی است که در این راستا باید طرح و برنامه مشخصی برای رشد اقتصادی داشته تا به رشد ۶/۹ درصد برسیم. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام هم با اشاره به اینکه رشد اقتصادی استان در لایحه بودجه سال آینده ۹.۶ درصد پیش بینی شده است، گفت: بودجه استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ دولت سیزدهم در اعتبارات عمرانی ۲۶.۴ درصد و در اعتبارات هزینه ای ۲۵.۵ درصد افزایش یافته است و مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای و هزینه ای استان در لایحه بودجه سال آینده از ۲ هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان به سه هزار و ۳۷۴ میلیارد تومان با رشد ۲۶.۲ درصد افزایش یافته است.

هفته گذشته با حضور مدیرعامل بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام و در راستای کنگره ملی سه هزار شهید استان افتتاح سه خانه احسان، اهدای ۷۶ سری جهیزیه به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، ۱۸۰ قلم کالای گرمایشی، توزیع ۲۰ تن گوشت گوسفندی بین مادران و کودکان دارای سوء تغذیه صورت گرفت.

استاندار ایلام نیز در خصوص برخی اقدامات و سرمایه گذاری های بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در استان ایلام گفت: این بنیاد با مشارکت بخش خصوصی یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان در این استان در بخش های مختلف سرمایه گذاری کرده است و بنیاد برکت می تواند در بخش تکمیل زیرساخت های اربعین در ایلام نیز تعیین کننده باشد، چرا که کارکرد ایلام بعنوان یک استان مرزی که قطب اربعین محسوب می شود یک کارکرد ملی است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام افزون بر یک هزار میلیارد تومان برای تحقق مطالبات ساکنان حوزه سد سیمره نیاز است که در این راستا مسوولان سد و نیروگاه باید به وظایف و تعهدات خود در قبال مردم این منطقه عمل کنند و نیز در سیل فروردین ماه ۹۸ در اثر بالا رفتن تراز سد شاهد خسارات فراوان به مناطق بالادست سد بودیم و علی رغم تعهدات نیروگاه سیمره هنوز قریب یک هزار میلیارد تومان از مطالبات مردم باقیمانده و پرداخت نشده است.

حجت الاسلام وعد مرادبیگی امام جمعه موقت ایلام در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته ارتباط دو سویه و تنگاتنگ بین حوزه و دانشگاه را موجب استحکام نظام، انقلاب و لازمه اقتدار کشور در همه حوزه ها دانست و گفت: دشمن دنبال اختلاف بین حوزه و دانشگاه است و هر زمان در این حوزه غافل شدیم، دشمن ضربه خود را زده، هر چند تاکنون موفق نبوده و با شکست مواجه شده است و افراد فعال در حوزه و دانشگاه ۲ قشر تاثیرگذار در آینده کشور هستند و هر قدر ارتباط بین این ۲ تقویت شود، پیشرفت و سعادت جامعه تضمین شده است.

هفته گذشته مقادیری مین و  و مواد منفجره و توپ ۱۰۶ بجا مانده از دفاع مقدس توسط گروه های مین زدایی در ورودی تنگ تاپوی شهر دهلران کشف شد و همچنین مرزبانان هوشیار هنگ مرزی این شهرستان حین کنترل نوار مرز ۷۱ تبعه پاکستانی که قصد خروج از کشور را داشتند در منطقه قافله جا- گروهان مرزی دهلران دستگیر کردند.