مهاباد- ایرنا- مدیر بخش سیمای صدا و سیمای مرکز مهاباد گفت: تله فیلم "ساکار" کاری از مجموعه صدا و سیمای مرکز این شهرستان به کارگردانی "ابراهیم سعیدی" تندیس و دیپلم افتخار جشنواره ملی فانوس را کسب کرد.

ابراهیم درخشنده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره ملی فانوس در حوزه دفاع مقدس معرفی شدند که در بخش فیلم داستانی بلند "ساکار" اثر ابراهیم سعیدی از مهاباد تندیس و دیپلم افتخار گرفت.

وی اضافه کرد: در مجموع چهار هزار و ۹۴۳ اثر در بخش استانی این جشنواره شرکت کردند که از این تعداد ۵۰۵ اثر در بخش نهایی به رقابت پرداختند.

مدیر بخش سیمای صدا و سیمای مرکز مهاباد اظهار داشت: از این تعداد ۱۱۲ اثر سینمایی، تلویزیونی، مستند کوتاه و بلند، کلیپ و فیلمنامه و ۱۰۶ اثر نمایشی صحنه‌ای و خیابانی و نمایشنامه بود که اثر کارگردانی مهاباد تندیس و دیپلم افتخار را کسب کرد.

درخشنده اضافه کرد: "ساکار" کاری از مجموعه ی صدا و سیمای مرکز مهاباد، بازتابی از مشکلات خانواده های قربانیان بمباران شیمایی سردشت توسط رژیم بعثی عراق است.

وی بیان کرد: تله فیلم ساکار نخستین کار صدا و سیمای مرکز مهاباد در سال جاری است که در آن از جلوه ها و طبیعت بکر منطقه سردشت به خوبی استفاده شده است.

به گزارش ایرنا، در این تله فیلم جمعی از هنرمندان بومی و محلی مرکز مهاباد از جمله «صلاح شیخ محمدی» و «بختیار پنجه ای» به ایفای نقش می پردازند.

صدا و سیمای مرکز مهاباد یکی از مراکز قدیمی کشور است به طوری که رادیو مهاباد در سال ۱۳۲۴ در این شهر راه اندازی شد.

برنامه های صدا و سیمای مرکز مهاباد از حدود پنج سال گذشته به صورت ماهواره ای قابل دریافت است و به صورت ۲۴ ساعته پخش می شود.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان های مهم و رسانه ای استان به شمار می رود که دارای اداره کل صدا و سیما، دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی و ۶ پایگاه خبری است.