تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴

مهاباد- ایرنا- برگزاری اردوی استعدادیابی و هیمالیانوردی آذربایجان‌غربی به مربیگری "آرش اسماعیل زاده" از مهاباد و همچنین قهرمانی تیم جورابین "طرغه" در مسابقات قهرمانی روستاهای مهاباد از جمله اخبار کوتاه ورزشی این شهرستان است.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دومین دوره اردوی استعدادیابی و هیمالیانوردی آذربایجان‌غربی با حضور ۴۹ ورزشکار جهت انتخاب تیم استانی با مربیگری "آرش اسماعیل زاده" مربی مهابادی در این شهرستان برگزار شد.

قرنی مصطفی پور ادامه داد: این دوره در ارتفاعات "بوزسینا" به میزبانی ارومیه برگزار شد و نمایندگان شهرهای مختلف از جمله خوی، مهاباد، چالدران، ارومیه، میاندوآب و نقده در آن حضور داشتند.

وی اضافه کرد: نفرات برتر و استعدادهای برتر این دوره شناسایی و برای حضور موفق در دوره‌های بعدی و صعودهای ملی معرفی خواهند شد.

تیم "طرغه" قهرمان مسابقات جورابین مهاباد شد

بخشدار بخش خلیفان مهاباد گفت: تیم چهار نفره "طرغه" عنوان قهرمانی مسابقات بومی محلی "جورابین" روستاهای این شهرستان را کسب کرد.

علی صبوری افزود: اولین دوره این مسابقات با شرکت ۳۲ تیم در قالب هشت گروه چهار تیمی به میزبانی روستای "میرسه" به مدت یکهفته برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مسابقات پس از تیم "طرفه" ، تیم های "قوزلوی علیا" و "گاگش سفلی" نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

بخشدار بخش خلیفان مهاباد با بیان اینکه در پایان این مسابقات هم تیم دهیاری "گاگش سفلی" به عنوان تیم اخلاق انتخاب شد، اظهار داشت: در مراسمی که در خانه ورزش روستای میرسه برگزار شد از تیم های برتر با اهدای لوح و هدایا ویژه قدردانی شد.

صبوری با اشاره به اینکه این مسابقات با استقبال علاقه‌مندان به این بازی بومی محلی مواجه شده بود بیان کرد: در تلاش هستیم یک دوره دیگر از مسابقات بومی و محلی جورابین را به میزبانی خلیفان و با حضور تمام تیم های سطح شهرستان برگزار کنیم.

به گزارش ایرنا، بازی جورابین یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بومی در فصل‌های پاییز و زمستان در مناطق کردنشین به ویژه در مناطق روستایی است.

در این بازی ۲ تیم حضور دارند که به ترتیب نوعی گوی چوبین به نام «مازوج» را در داخل دو ردیف از جوراب‌های مخصوص محلی پنهان می‌کنند و تیم مقابل باید آن را پیدا کند؛ تیم‌ها با پیدا کردن مازوج امتیاز کسب می‌کنند و تیمی که بتواند امتیاز خود را به عدد ۱۵۰ برساند به عنوان برنده بازی معرفی می‌شود.

شهرستان مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.