تهران - ایرنا- رییس پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی سال پژوهشی گذشته را یکی از پربارترین سال‌های فعالیت این پژوهشکده از سال ۱۳۶۸ تا کنون دانست و تصریح‌کرد: در این مدت ۶ همایش توسط این مرکز برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن‌زاده در تشریح فعالیت‌های این مرکز به برگزاری همایش بین‌المللی پیامدهای اجتماعی و فرهنگی کرونا بر حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌فرهنگی خلاق و هنرهای سنتی اشاره کرد که با ۷۳ پیش‌نشست و ۲۰ نشست علمی با مشارکت دانشگاه‌های سلجوق ترکیه، توبینگن آلمان، سوربن فرانسه، پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات، پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی  در قالب ۲۳۶ سخنرانی برگزار و در سامانه جهان اسلام ثبت شد.

حسن‌زاده در ادامه به مشارکت پژوهشکده مردم‌شناسی در برگزاری همایش بین‌المللی بازاندیشی در میراث‌فرهنگی، برگزاری همایش نوروز و فرهنگ نشاط، برگزاری دومین همایش یلدا در آیینه فرهنگ و تمدن کهن ایران، مشارکت در برگزاری همایش طب‌سنتی و میراث‌ناملموس، مشارکت در برگزاری همایش نمایشنامه پژوهی با پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات‌فرهنگی ثبت شده در سامانه جهان‌اسلام، برگزاری ۸۳ نشست علمی، ۴ کارگاه ملی و بین‌المللی چون کارگاه تعاملات اقتصادی جیرفت بین‌النهرین(عراق) با دانشگاه توبینگن  اشاره و به بیان برخی از موارد مطروحه در این برنامه‌ها پرداخت.

او انجام ۳۷ پژوهش از جمله همکاری با دانشگاه گوته و توبینگن بر اساس تفاهم‌نامه در انجام پژوهش‌های مشترک تحقیق در زمینه تاثیرات کرونا و فجایع طبیعی چون زلزله و خشکسالی، انتشار ۹ جلد کتاب و ۸۶ مقاله شامل ۳ مقاله اسکپوس، ۷ مقاله علمی پژوهشی و ۲۱ مقاله آی. اس. سی، ورود ۱۸ هزارو۳۰۰ مدخل به اطلس مردم‌نگاری  را از دیگر فعالیت‌های این مرکز درسال پژوهشی گذشته خواند.