کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه هرگونه افزایش خودسرانه قیمت نان تا زمان تعیین شده ( ۲۹ آذر) را ممنوع اعلام کرد و گفت: با متخلفان و گران‌فروشان برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هوشنگ بازوند» عصر شنبه در کارگروه تنظیم بازار استان کرمانشاه که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: برخی نانوایی ها طی یکی دو روز اخیر به صورت خودسر و غیرقانونی اقدام به افزایش قیمت نان کرده اند که قطعا با آن ها برخورد جدی خواهد شد.

وی همچنین خواستار برکناری رئیس اتحادیه‌ نانوایی‌های کرمانشاه به دلیل تخطی از قانون و عدم نظارت بر کار خبازی ها شد و گفت: هیچ نانوایی حق افزایش قیمت ها را تا تاریخ اعلام شده ( دوشنبه - ۲۹ آذر) را ندارد.

بازوند یادآوری کرد: قیمت های جدید نیز بر اساس کار کارشناسی و برگزاری نشست های فراوان تعیین و ابلاغ شده است و هرگونه گران‌فروشی با برخورد جدی و جریمه های سنگین برای خبازی های متخلف همراه خواهد بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر افزایش نظارت های دستگاه ها از بازار تاکید کرد و گفت: نه تنها در حوزه نان، بلکه با هر واحد صنفی که اقدام به گران‌فروشی کند برخوردهای قانونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا، گفت: مشکلی از بابت تامین کالاهای مورد نیاز مردم نداریم که این امر باید با ثبات قیمت و عرصه آن با نرخ مصوب همراه باشد تا آرامش خاطر مردم از بین نرود.

بازوند همچنین استفاده ادارات و دستگاه های دولتی را از محصولات تنظیم بازاری ممنوع اعلام کرد و گفت: این درست نیست که ادارات محصولات و کالاها را به تعداد فراوان برای کارکنان خود خریداری و دست عموم مردم از آن کوتاه بماند.

استاندار کرمانشاه در ادامه برپایی نمایشگاه های مختلف را در سطح استان به شرط رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی بلامانع عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه ها نیز باید بر قیمت ها نظارت کامل صورت بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز فعالیت گروه تعاونی پیشگامان که به صورت آنلاین و در زمینه تامین کالاهای اساسی فعالیت می‌کند اشاره کرد و اظهار داشت: تا هفته آینده بررسی‌های لازم در خصوص نحوه فعالیت این تعاونی انجام و در صورت اصلاح برخی معایب به صورت گسترده فعالیت خود را فعلا در شهر کرمانشاه آغاز می‌کند.

بازوند در پایان گفت: این فروشگاه آنلاین در صورت آغاز به کار، به عرضه برنج و تخم مرغ با قیمت مصوب دولتی خواهد پرداخت که شهروندان پس از گذشت ۲۴ ساعت از ثبت سفارش کالای مورد نظر خود را درب منزل تحویل می‌گیرند.