بوشهر-ایرنا- معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:در این دولت اگر می‎گوییم دولت مردمی، نگاه به استان‌ها و ظرفیت واقعی فعالان فرهنگ، هنر و رسانه یعنی اینکه کار و بودجه نیز باید به سمت استان‏ها برود و کارسپاری به معنی واقعی محقق شود.

به گزارش ایرنا، سید محمد هاشمی روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با گرامیدشت یاد و خاطره شهید صادق گنجی (رایزن فرهنگی ایران در پاکستان) افزود: انقلاب ایران اسلامی انقلابی فرهنگی است و با این رویکرد کار در حوزه فرهنگی در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: میدان مبارزه فرهنگی در کف هر استان و هر چقدر کار در ستاد در تهران متمرکز شود اتفاقی بزرگ رخ نخواهد داد ولی چنانچه اعتبار به استان ها بیاید این کادرسازی در استان ها رخ می دهد.

ارزش های انقلابی تنگ نظری نیست

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت:این وزارتخانه بدنبال ارزش های انقلابی بوده اما منظور از ارزش‌های انقلابی تنگ نظری‌ها نیست و کار برای ارزش های بومی و فرهنگ فولکلور جزء ارزش‌های انقلابی است.

مدیران کل ارشاد کادر سازی کنند

وی عنوان کرد:  تلاش و خدمت مدیران کل حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که وقتی مسئولیت استانی  را به مدیر دیگری می سپارند  بتوانند ساز و کاری مهیا کنند که جریانی از نوجوانان و جوانان در عرصه فرهنگی و هنری به عنوان کادر جدید به هنر انقلابی اضافه شده باشد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  ادامه داد:باید تلاش کرد تا شیب کارها به مرور به سمت استان ها برود و این کار باید به مرور اتفاق بیفتد.

هاشمی با اشاره به نحوه انتخاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: برای استان ها در کانون ارزیابی حدود هشت گزینه مورد ارزیابی قرار می گیرد و تلاش می شود تا از ظرفیت این کانون به نحو شایسته برای انتخاب مدیران استفاده شود.

وی ادامه داد: شناخت مناسب از فرهنگ استان، ارتباط  خوب با اهالی فرهنگ و هنر، انقلابی، جوان بودن از دیگر  شاخص های مطرح برای انتخاب مدیران کل فرهنگ و ارشاد محسوب می‌شود.

هاشمی اظهارداشت: مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک خانواده پرجمعیت است که بخشی از مجموعه این وزارتخانه نیروهای موجود در قالب‎ های ستادهای مرکزی و استانی اداره‌های این وزارتخانه هستند.

وی یادآورشد: برای نمونه نهاد کتابخانه ‏ها، کانون مساجد با نزدیک به ۲۰ هزار کانون، مجموعه سازمان فرهنگ و ارتباطات و خبرگزاری‌ها از حیث قالبی و محتواهای حقوقی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد قرار دارند.

معاون وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در مسئله محتوا و گفتمان نیز متولی آن باید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و براساس اساسنامه این وزارتخانه ترویج ارزش‎های والای ایرانی، اسلامی و انقلابی از این وزارتخانه خواسته شده است.

مدیران کل ارشاد ۲نوع مسوولیت دارند

هاشمی افزود:  در این دوره وزارت فرهنگ و ارشاد برای مدیران کل منصوب شده ۲ نوع مسئولیت یکی مدیرکلی استان و دیگری ارشد وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان تعریف شده است که مدیرکل به عنوان مسئول هماهنگی و افزایی دستگاه‏های زیرمجموعه فرهنگ و ارشاد محسوب می ‏شود تا از این طریق همگرایی و هم افزایی مثبت در استان‎ها رقم بخورد.

هاشمی افزود: در این راستا در انتخاب محمد افروغ به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر و همچنین احمد محمدی زاده استاندار این استان قدردانی می شود که در مسیر انتخاب مدیرکل  با نگاه دلسوزانه و همدلی با مجموعه وزارتخانه هماهنگی کردند.

وی گفت: میثاق، میعاد و عهد وزارت فرهنگ و ارشاد با مدیرکل در حکم انتصاب وی آمده است که باید در دستور کار جدی ایشان  باشد.

هاشمی افزود: تعامل و همدلی با خانواده کارکنان خدوم، شایسته و مظلوم وزارت فرهنگ و ارشاد مورد توجه جدی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر قرار گیرد که در سطح کلان نیز تحقق مطالبات به حق معیشتی، مالی و حقوقی آنان در حال پیگیری است و انتظار می‌رود تا پایان سال به سرانجام برسد.

وی افزود: استان بوشهر در شاخص‎ های مختلف استانی به شدت پرمهره و با ظرفیت‎ های بالا است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده صورت گیرد.

هاشمی گفت: توجه به هسته‌های خودجوش مردمی، موسسه ها و ظرفیت مردمی و اعتماد برای کارسپاری باید مورد توجه ویژه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر واقع شود.

تقدیر معاون وزیر از امام جمعه و استاندار بوشهر

وی با تشکر از فاطمه کرمپور به عنوان مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ابراز امیدواری کرد خدمات وی مورد قبول درگاه حق واقع و مدیرکل جدید نیز بتواند منشا خدمات ارزنده‎ای برای مردم استان بوشهر باشد.

در آیین با تقدیر از فاطمه کرمپور، عبدالرحیم افروغ به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معرفی شد.

افروغ پیش از این مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان بوشهر بوده است.

وی بخشداری سعدآباد در دولت دهم و ریاست سازمان فضای مجازی سراج مرکز استان بوشهر را نیز در کارنامه دارد.

بیش از بیست سال فعالیت های فرهنگی، تربیتی، سیاسی و تدریس در دانشگاه ها و حوزه های استان بوشهر از جمله سوابق وی است.

افروغ هم اکنون دانشجوی مقطع دکتری علوم سیاسی با گرایش سیاست گذاری عمومی است.