اردبیل - ایرنا - رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل گفت: امسال هشت پرونده قتل در این استان با تلاش گروه بخشایش منجر به صلح و رضایت اولیای دم شده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید حسین علوی  روز دوشنبه در آیین افتتاح ستاد صلح استان اردبیل افزود: پارسال نیز در مجموع  ۱۸ فقره پرونده قتل در استان اردبیل منجر به صلح و رضایت اولیای دم شد و قاتلان از اعدام رهایی یافتند.

وی با اشاره به فعالیت اعضای شورای های اختلاف در استان بیان کرد: در سال‌های اخیر شورای حل اختلاف استان اردبیل رتبه دوم را در کشور  کسب کرده است.

وی اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف تلاش می‌کنند تا پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی با رضایت و گذشت طرفین دعوا منجر به صلح و سازش شود و پرونده مختومه گردد.

رئیس توسعه حل اختلاف استان اردبیل راه‌اندازی هیات صلح مردمی در مساجد، کانون‌های فرهنگی، هنری و سایر اقشار جامعه را ضروری خواند و اضافه کرد: لذتی که در گذشت و صلح وجود دارد در انتقام و کینه نیست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل نیز گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که استفاده از ظرفیت اقشار مختلف مردم و ریش سفیدان نقش بسزایی در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه دارد.

حجت‌الاسلام مهدی ستوده  آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در خصوص برکات صلح و سازش در جامعه را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه فرهنگ صلح و سازش یکی از ارکان سبک زندگی اسلامی است، برای همین باید همه آحاد مردم برای ترویج، توسعه و نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

در این آیین احکام تعدادی از صلح یاران افتخاری استان اردبیل تقدیم شد.