نوشهر – ایرنا – مدیر کل ورزش و جوانان مازندران گفت که امسال ۳۵ سالن ورزشی استان به سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومانی به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حسن رنگرز روز دوشنبه در نشست هم اندیشی با هیئت های ورزشی شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد که در سالن اجتماعات حبیب ابن مظاهر شهر شیرود برگزار شد ، افزود : اجاره سالیانه این سالن های ورزشی معادل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود که این رقم به شهرستان های ذینفع باز خواهد گشت

وی از وجود ۹۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی در مازندران خبر داد و گفت که برای اتمام و بهره‌برداری از آنها به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رنگرز با اعلام این که اعتبارات دولتی در حوزه ورزش بسیار محدود است ، خواستار ورود بیش از پیش بخش خصوصی و خیرین برای تکمیل این پروژه ها شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران همچنین از فرسودگی سالن ها و امکانات ورزشی به عنوان یکی دیگر از مشکلات حوزه ورزش در مازندران یاد کرد و گفت : مرمت ، بهسازی و بازسازی سالن های ورزشی فرسوده بسیار هزینه بر و در عین حال زمان بر است و باید شهرداری ها و اعضای شورای اسلامی شهرها که همیشه یارو یاور ورزش استان بوده اند نقش پررنگ تری در این زمینه ایفا نمایند.

وی افزود : متاسفانه در احکام برنامه هفتم و همچنین در بودجه ۱۴۰۱ اعتباری در حوزه کمک به هیئت های ورزشی و همچنین در حوزه تملک دارایی های سرمایه ای و ارزش افزوده دیده نشده و جامعه ورزش نسبت به این موضوع بسیار نگران هستند و امیدواریم نمایندگان مجلس در این زمینه ورود کنند.

رنگرز همچنین در این نشست گفت که برای بازسازی سالن ورزشی روستای سلیمان آباد تنکابن که در سیل سال ۹۷ آسیب دیده بود از محل حوادث غیر مترقبه اعتباری در نظر گرفته خواهد شد.

وی یاداور شد : بازسازی سالن ورزشی شهید سلیمانی سلمانشهر نیز به ۲ میلیارد توماتن اعتبار تکمیلی نیاز داشت که تشریفات قانونی آن صورت گرفته و موانع تا آخر هفته برداشته خواهد شد.

در این نشست برخی از روسای هیئت های ورزشی شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد دیدگاه ها و نظرات خود را پیرامون بهبود ورزش غرب مازندران بیان نمودند.

۱۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان مازندران فعالیت می کنند.