قزوین - ایرنا- معاون توسعه صادرات،کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران گفت: به منظور تقویت صادرات کالا و خدمات در کشور، این سازمان ۱۰ برنامه کلیدی را تهیه و تدوین کرده است.

به گزارش ایرنا، فرهاد نوری روز سه شنبه در نشست با اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی قزوین افزود: این برنامه ها حول سه محور می باشد که شامل مسایل داخلی بنگاه های تولیدی، فضای کسب و کار و بازارهای هدف خارجی است.

وی اظهار داشت: در حوزه مسایل داخلی بنگاه های تولیدی صادرات محور تلاش داریم تا منابع ارزی و ریالی این واحدها تامین شوند و موضوع دانش افزایی این بنگاه ها در راستای توسعه صادرات کلید بخورد.

این مسوول گفت: در حوزه کسب و کارها تلاش داریم تا قوانین و مقررات تجاری کشور با همراهی دولت و مجلس در راستای بهبود فضای کسب و کار و توسعه تجارت بروزرسانی شود.

معاون توسعه صادرات،کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: در حوزه فرامرزی و بازارهای هدف نیز تلاش داریم تا با افزایش تعامل، دیپلماسی اقتصادی و تماس های تجاری و حمایت از توسعه و گسترش دفاتر تجارتی در کشورهای هدف به کمک واحدهای صادرات محور بیاییم.

وی اظهار داشت: با مرکز بین المللی تجارت نیز روابط و تعامل خوبی برقرار شده و در همین راستا هزینه دوره های آموزشی صادرکنندگان پرداخت شده است.

این مسوول افزود: در حوزه آموزش های صادراتی توجه جدی به بانوان و جوانان شده و مرکز یاد شده به دنبال توسعه شرکت های کوچک و اجرای برنامه های توسعه ای در استان هاست که مورد حمایت سازمان توسعه تجارت می باشد.

نوری با بیان اینکه ما خواستار تعامل هرچه قوی تر تشکیل های بخش خصوصی از جمله اتاق بازرگانی با دولت هستیم، اظهار داشت: حمایت از بخش تولید نباید در حد شعار باشد بلکه تولیدکنندگان باید در عمل شاهد پشتیبانی از تولید باشند.

وی در ادامه گفت: پروژه های بزرگ تجارت استان ها با هماهنگی کارگروه توسعه صادرات مصوب و به سازمان توسعه تجارت کشور معرفی  می شوند تا برنامه ریزی های ملی و اعمال مشوق های صادراتی برای آنها در دستور کار قرار گیرد.