مسکو - ایرنا - دو خبرنگار یک سایت خبری ترکیه، در روسیه به جرم حمایت از افراط گرایی دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، برخی رسانه های روسیه ازجمله پایگاه اینترنتی «اوستروف» روز سه شنبه اعلام کردند که دو خبرنگار ترک به نام های نازگول کنژتای و امین کاراچاک که برای سایت خبری جی زی تی کار می کنند، در منطقه خاکاسیای روسیه دستگیر شدند.

این دو خبرنگار ترکیه در حال تهیه فیلم مستند  از زندگی جامعه ترک های منطقه خاکاسیای روسیه (در شمال این کشور) بودند که توسط ماموران اداره مبارزه با افراط گرایی روسیه در مقابل هتل محل اقامت خود بازداشت شدند.

همه وسایل این دو خبرنگار ضبط شده و فیلمی هم که توسط آنها ساخته شده بود، نابود شده است و به آنها اتهام جاسوسی وارد شده است.  

 خبرنگاران ترک به یک بازداشتگاه موقت در آباکان مرکز جمهوری خاکاسیا منتقل شده و در دو اتاق انفرادی به صورت مجزا نگهداری می شوند و قرار است بزودی از روسیه اخراج شوند.  

در گزارش رسانه ها گفته شده است که به خبرنگاران گفته شده است که پس از ده روز از روسیه اخراج می شوند اما آنها بر این باورند که حکومت محلی خاکاسیا درصدد بازداشت آنها به مدت بیشتر است.

 جمهوری خاکاسیا با ۶۱ هزار و ۵۶۰ کیلومتر مربع وسعت و ۵۳۲ هزار جمعیت در شرق سیبری واقع شده است.

روابط روسیه و ترکیه در هفته های اخیر به دلیل فروش پهپادهای تهاجمی بایراکتار ترکیه به اوکراین پرتنش شده است و مسکو به این اقدام آنکارا بویژه باتوجه به استفاده از این پرنده های نظامی برای بمباران مواضع شبه نظامیان روس تبار در منطقه مناقشه دونباس توسط ارتش اوکراین اعتراض کرده است.