بجنورد-ایرنا- معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۳۸۵ مورد بازرسی از بازار استان منجر به تشکیل  ۱۹۵ فقره پرونده تخلف صنفی شب یلدایی در استان شد. 

علی وفاخواه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انجام ۱۴۱ گشت مشترک در آستانه شب یلدا از بازار استان هم منجر به تشکیل ۱۳۱ پرونده تخلف صنفی شد. 

وی خاطرنشان کرد: درج نکردن قیمت، صادر نشدن فاکتور، گران فروشی و رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی از جمله تخلفات صنفی در شب یلدا بود. 

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: ارزش ریالی پرونده های تشکیل شده ۶۹۵ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۱۰ ریال است.

وی گفت: طرح تشدید نظارت و بازرسی از بازار به مناسب شب یلدا از سه شنبه هفته پیش آغاز و در آن نحوه عرضه مایحتاج مردم رصد شد.

وفاخواه اظهار داشت: در طرح نظارت و بازرسی ویژه شب یلدا، گشت های مشترک از بهداشت، اتاق اصناف، اتحادیه ها و نیز تعزیرات حکومتی بر نحوه عرضه کالاها و اجناس مورد نیاز مردم نظارت کردند.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی  خاطرنشان کرد: بازرسان در ۲ نوبت صبح و عصر بازار شب یلدا را بررسی و رصد کردند. 

بر اساس این گزارش استاندار خراسان شمالی به همراه رییس کل دادگستری و اعضای ستاد تنظیم بازار روز گذشته و در آستانه شب یلدا از راسته بازار میدان کارگر بجنورد بازدید و مشکلات بازاریان را بررسی کردند.

حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در خراسان شمالی فعالیت می کنند.

این استان ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد.