ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام، خواستار توجه و نظارت بیشتر برای رعایت پرتکل ها و فرهنگ سازی در مدارس و دانش آموزان بخصوص دوره ابتدایی شد و بر نظارت بیشتر در خصوص رعایت پرتکل های بهداشتی در پایانه ی مرز مهران تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستم زاد روز چهارشنبه در نشست قرارگاه مبارزه با کرونا با تقدیر از کارگروه رسانه ای کرونا در خصوص فرهنگسازی و فعالیت در این حوزه اظهار داشت:  کارگروه رسانه فعالیت و بحث های خوبی دارد و در خصوص فرهنگسازی در جامعه و حوزه رسانه های استان بخصوص در فضای مجازی اقدامات خوبی صورت داده است  که جای تقدیر دارد.

وی افزود: فرمانداران در راستای حضور در این کارگروه و پاسخ به سوالات فعالان همکاری را افزایش دهند و در کارگروه رسانه نیز حضور یابند و به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

رییس قرارگاه استانی کرونا ایلام، با اشاره به فرهنگ‌سازی کارگروه رسانه در حوزه مخاطبان خود افزود: برای فرهنگ‌سازی در بین عامه مردم نیز باید صدا و سیما ورود بیشتری داشته باشد و نسبت به رعایت پرتکل ها با توجه به ورود سویه جدیدی ویروس کرونا به کشور تأکیدات بیشتری  در جامعه صورت گیرد. 

رستمزاد با تأکید بر نظارت بیشتر در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس استان اظهار داشت: در مدارس حتما نسبت به فرهنگ سازی و مراقبت از دانش آموزان و تجمع آنان بخصوص در بحث مدارس ابتدایی نظارت بیشتری صورت گرفته و حتما با خود دانش آموزان و اولیاء آنان صحبت شود.

وی افزود: باید از ورود افرادی که اعلامی در این خصوص دارند به مدارس جلوگیری شود. 

معاون استاندار ایلام بیشترین ضرر و زیان ناشی از همه  گیری کرونا و ایجاد پیک های کرونا را متوجه بازاریان و اصناف بیان کرد و بر رعایت پرتکل ها و جلوگیری از ایجاد پیک های جدید در جامعه تأکید کرد. 

رستمزاد، بر ضرورت نظارت بر مرز مهران برای جلوگیری از ورود بیشتر سویه جدید ویروس کرونا (امیکرون) تأکید کرد و گفت: رعایت پروتکل ها در بازارچه مرزی مهران و پایانه شهید سلیمانی باید بیشتر صورت گیرد.

وی افزود: در صورت عدم رعایت پروتکل ها باید به سرعت برخورد شود، در بخش تخلیه و بارگیری بازارچه ها رعایت پروتکل ها بسیار پایین گزارش شد که باید نظارت بیشتری در این حوزه صورت گیرد.