تهران - ایرنا - سخنگوی اتاق عملیات مشترک ارتش عراق در پاسخ به تهدیدها برای هدف قرار دادن نیروهای ائتلاف آمریکایی در این کشور گفت که نیروهای عراقی موظف به محافظت از نیروهای مستشاری ائتلاف هستند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، یک وبگاه خبری در عراق موسوم به «ساحات التحریر»، اظهاراتی از «تحسین الخفاجی» سخنگوی اتاق عملیات مشترک ارتش این کشور را در پاسخ به تهدیدات صورت گرفته علیه ائتلاف آمریکایی نشر داده که طی آن، وی گفته است، نیروهای عراقی ملزم به حمایت از نیروهای استشاری ائتلاف در داخل این کشور هستند و با هرگونه اقدامی که امنیت آنها را تهدید کند، مقابله خواهند کرد.

بر اساس این خبر،‌ الخفاجی گفته است: نقش نظامی نیروهای ائتلاف در عراق به پایان رسیده و تعداد این نیروها در کشور کاهش خواهد یافت و نیروهای ائتلاف همه تجهیزات و سلاح های سنگین را تحویل ارتش عراق داده اند.

وی با بیان اینکه مکانیزم کار ائتلاف در عراق از عملیات نظامی به مشاوره تبدیل خواهد شد، افزود: این نیروها در پایگاه های نظامی در «عین الاسد» و فرودگاه «حریر» باقی خواهند ماند.

الخفاجی تأکید کرد که نقش نظامی نیروهای ائتلاف تا پایان سال جاری میلادی به پایان خواهد رسید و نقش این نیروها به استشاری و آموزشی تبدیل می شود.

 سخنگوی اتاق عملیات مشترک ارتش عراق همچنین بر ادامه همکاری بین نیروهای عراقی و نیروهای پیشمرگه برای مقابله با خطر گروه تروریستی «داعش» تأکید کرد و اظهار داشت که همکاری بین نیروهای عراقی و پیشمرگه در مبارزه با حملات اخیر داعش موفقیت آمیز بوده و همکاری گسترده ای بین دو طرف وجود دارد.