آستارا - ایرنا - مسئولان آستارا از فعالان شبکه‌های اجتماعی و خبرنگاران این شهرستان خواستند، به مناسبت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، محتواهای مجازی موثر تولید و منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام ناصر صالحی مدیر حوزه علمیه آستارا روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های ۹ دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در فرمانداری آستارا گفت: متاسفانه رسانه های مجازی اغلب در اختیار بیگانگان است و آنها بسیاری از محتواهای مرتبط با سردار سلیمانی را مسدود می کنند.

وی ورود موثر جوانان و دانشمندان ایرانی در حوزه ماهواره ها و رسانه ها را ضروری دانست و افزود: سردار سلیمانی در بصیرت افزایی، کار بزرگی انجام داده و الگویی کامل از تقابل با استکبار، در منطقه و دنیا محسوب می شود.

وی بر گرامیداشت ۹ دی و دهه بصیرت تاکید کرد و از دستگاه های اداری و هنرمندان خواست، با برگزاری برنامه هایی متناسب با این مناسبت ملی، در تبیین حماسه ۹ دی تلاش کنند.

او همچنین تجمل گرایی برخی مسئولان را مایه دلسردی مردم دانست و گفت: به طور کلی مردمی نجیب و آگاه داریم اما برخی مسئولان در همراهی با این مردم، عقب می مانند و مسئولان باید با توجه به شرایط جامعه، خود را با مردم بیشتر وفق بدهند.

سعید میرقربانی سرپرست فرمانداری آستارا نیز در این جلسه بر فضاسازی شهر، تزئین سر در ادارات و حضور مسئولان در آئین های ۹ دی و سالروز گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی تاکید کرد.

سرهنگ بهزاد قنبری فرمانده سپاه ناحیه آستارا هم گفت: مردم گیلان همانند مردم تبریز، روز هشت دی علیه فتنه انگیزان قیام کردند و از این روز دهه بصیرت در گیلان از هشت تا ۱۸ دی ماه را شامل می شود.

وی از پیش بینی شدن برنامه های محوری نظیر "روز بصیرت و میثاق امت با ولایت" و "یادواره شهدا و گرامیداشت سردار دل ها" در نماز جمعه خبر داد و از شهرداری ها خواست به فضاسازی شهر اقدام کنند و رسانه ها نیز پشتیبانی و پوشش خبری برنامه ها را در دستور کار قرار دهند.

۹ دی سال ۸۸ سالروز قیام مردم ایران علیه فتنه انگیزان بود و سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده شاخه برون مرزی سپاه بود که در ۱۳ دی ۹۸ در نزدیکی فرودگاه بغداد در حمله آمریکا به شهادت رسید.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعهیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل قرار دارد.