بیرجند - ایرنا - ماموران انتظامی شهرستان فردوس در بازرسی از سه وانت پیکان ۹۰ رأس احشام قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی را به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی فردوس روز پنجشنبه گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به سه وانت پیکان مشکوک شدند و خودروها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا فولادی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودروها، ۹۰ رأس احشام قاچاق فاقد مجوز دامپزشکی را کشف کردند که ارزش ریالی احشام قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شد.

وی بیان کرد: سه خودرو توقیف و سه متهم دستگیر شدند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی فردوس با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و قاچاقچیان گفت: شهروندان می‌توانند با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود اثرگذار باشند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند است.