بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: جزیره هرمز این نگین سرخ خلیج فارس باید یک آبرویی برای کشور باشد و بدنبال این هستیم که هم در بحث تجارت وهم زیرساختی پیشرفت داشته باشد.

مهدی دوستی روز جمعه در مراسم افتتاح بازارچه ملوانی هرمز با اشاره به اینکه بافت شهری هرمز در شان مردم این منطقه نیست، افزود: اگر هتل هفت ستاره و مجلل نیز در این جزیره بسازیم اما وضع مردم و همچنین مالکیت و اسنادشان نابسامان باشد، این مدل انقلاب و اسلام نیست و ما هم دنبال این نیستم.
وی بیان داشت: باید پیشرفت در جزیره هرمز و همه مناطق هرمزگان باید همراه با عدالت اتفاق بیافتد و پیشرفتی که مردم در آن سهیم نباشند به درد نمی خورد. 
استاندار هرمزگان اظهارداشت: امیدوارم که بتوانیم در بخش مالکیت جزیره هرمز، تجارت، صید و صیادی، پیله وری و گردشگری، اقدام‌های ویژه ای را انجام دهیم و به طور حتم در کنار مردم جزیره خواهیم بود.
دوستی ادامه داد: جزیره هرمز از ظرفیت خدادادی برخوردار است که اگر از این ظرفیت استفاده نکنیم کفر نعمت کرده ایم بلکه باید به سمت بهره برداری بیشتر از این منابع خواهیم رفت.
وی همچنین به نقش زنان و دختران در پیشرفت اقتصادی کشور اشاره کرد و ابرازداشت: امیدواریم بتوانیم از زنان هرمز که بخشی از کار اصلی اقتصادی جزیره برعهده دارند، حمایت کنیم.
بازارچه ملوانی هرمز امروز جمعه با حضور استاندار هرمزگان و دیگر مسوولان ارشد استانی و محلی این جزیره افتتاح شد.
 این بازارچه ملوانی از ۱۲ غرفه تشکیل شده است که در حال حاضر چهار واحد در اختیار بازارچه ملوانی و ۲ واحد دیگر در اختیار افراد دیگر طرف قرارداد با شهرداری است.
  بازارچه ملوانی دارای یک واحد اغذیه فروشی، یک واحد بلیط فروشی شناور، یک واحد آرایشگری، یک واحد دفترمدیریت تعاونی و ۲ واحد پوشاک فروشی است.
جزیره هرمز در فاصله ۱۹ کیلومتری جنوب شرقی بندرعباس و در مقابل تنگه هرمز واقع شده است که سابقه فرهنگی بسیار غنی در طول تاریخ داشته و در طول قرن‌ها نماد مقاومت و سلطه ناپذیری ملت ایران بوده و خواهد بود.

این جزیره زیبا به بهشت زمین و جعبه مداد رنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی شهرت دارد؛ جزیره ای که تمامی رنگ های دنیا یکجا در آن جمع شده و یک تابلوی نقاشی زیبا خلق کرده است.

سواحل رنگی، دره مجسمه ها، پرتگاه های صخره ای و سنگی بکر در کنار دریا، غارهای دریایی، قلعه پرتغالی ها، دره مجسمه ها، حیات وحش جانوری و دریایی مانند آهوان، لاک پشت ها و شقایق های دریایی، آبسنگ های مرجانی، گنبدهای رنگارنگ نمکی، پوشش گیاهی بومی و جنگل های مانگرو از جمله جاذبه های دینی و گردشگری جزیره هرمز است.

هرمز سالیان سال زیر نظر شهرستان قشم بود که با تصویب هیات وزیران بخش هرمز درپنجم اسفند ماه ۹۷ و با ابلاغ آن در تاریخ هشتم اسفند ماه همان سال توسط معاون اول رییس جمهوری به شهرستان بندرعباس پیوست.