سمنان- ایرنا- امام جمعه مهدیشهر گفت: فتنه ۸۸ هجمه سنگین علیه ایران به وجود آورد اما در ۹ دی ماه با حضور مردم، بزرگترین توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران درهم شکسته شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدیشهر در حسینیه المهدی این شهر، افزود: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است که باید این حماسه بزرگ، سرنوشت‌ساز و نمایشی از معجزه الهی و تجلی وحدت ملت ایران را به خوبی گرامی داشت. 

وی ادامه داد: در فتنه ۸۸، دشمن به دنبال ایجاد انقلاب مخملی در ایران هم چون انقلاب مخملی گرجستان تحت عنوان گل سرخ و انقلاب نارنجی اوکراین بود اما این تفکر نشان از ضعف دشمن در شناخت عظمت جمهوری اسلامی ایران و مردم این کشور بود. 

بارانی اظهار داشت: در اعتراض های سال ۸۸، زمانی که آشوب‌گران پرچم عاشورا را آتش زدند و به عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) حمله کردند، مشخص شد که بحث آن‌ها انتخابات نیست بلکه هدف دارند تا ولایت و اسلام را نشانه بگیرند و در این زمان بود که ۴۰ میلیون نفر وارد صحنه راهپیمایی عظیم شدند و حماسه ۹ دی را رقم زدند.

وی به سه عامل نابودی فتنه ۸۸ اشاره کرد و گفت: حماسه ۹ دی با مدیریت هوشمندانه و حکیمانه مقام معظم رهبری، حضور پر برکت مردم و میثاق با حضرت آیت الله خامنه ای و وحدت مردم و محقق شدن وعده الهی شکل گرفت.

بارانی به رزمایش پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و افزود: نیروهای نظامی در پاسخ به تهدیدهای رژیم صهیونیستی که تهدید به هدف قرار دادن مراکز صلح آمیز هسته‌ای ایران کرد، با مشارکت نیروهای زمینی، دریایی و هوافضای سپاه همراه با سازمان سایبر عملیات تهاجمی اجرا کردند که دشمن بداند، تهدید را در هر سطحی عملیاتی کند بلافاصله تمام زیرساخت‌های اسرائیل در هم کوبیده خواهد شد.

امام جمعه مهدیشهر خاطرنشان کرد: ۳ دی روز ثبت احوال است که باید از تلاش های عوامل ثبت احوال قدردانی کنیم و از مردم نیز درخواست داریم تا از نام پسندیده برای فرزندان خود که یکی از مسوولیت های والدین است، استفاده کنند.