مهاباد- ایرنا- "هادی کیانی" و "سیدعلی کریمی" ۲ کاراته‌کای ملی پوش میاندوآبی پس از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان عصر امروز، جمعه با استقبال جمعی از مسوولان و هیات‌های ورزشی این شهرستان وارد زادگاهشان شدند.

به گزارش ایرنا، رییس هیات کاراته میاندوآب در حاشیه مراسم استقبال از این ورزشکاران به خبرنگار ایرنا گفت: "هادی کیانی" در این مسابقات  توانست با شایستگی مقام سوم قهرمانی آسیا را کسب کند.

محمود وقری افزود: "کیانی"، در این رقابت‌ها در وزن منفی ۶۷ کیلوگرم و رده سنی امید موفق به کسب مدال برنز شد.

وی اظهار داشت: همچنین "سیدعلی کریمی"، دیگر نماینده شایسته این شهرستان در رده سنی بزرگسالان نیز با وجود شایستگی و روبرو شدن با قهرمان المپیک در یک بازی نزدیک، نتیجه را واگذار کرد و به مقام پنجمی دست یافت.

وقری گفت: "کریمی" که پیش از این کاپیتان تیم ملی امید ایران بود کسب چندین مقام در مسابقات جهانی و آسیایی را در کارنامه خود دارد.

به گزارش ایرنا، این ورزشکاران به همراه مسوولان پس از مراسم استقبال در مزار شهدای گمنام این شهرستان نیز حضور یافته و با نثار فاتحه و گل به مقام شامخ این شهدا ادای احترام و با آرمان های والای آنها تجدید پیمان کردند.

میاندوآب یکی از قطب‌های رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه ورزش‌های رزمی در آذربایجان غربی به شمار می‌رود که سالانه ورزشکاران زیادی از این شهرستان عناوین مختلف قهرمانی در سطح جهان، ملی و منطقه‌ای را کسب می‌کنند.