مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: از ابتدای امسال واحدهای صنفی و غیرصنفی متخلف این شهرستان بیش از ۱۴ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

محمد جهین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای طرح تنظیم بازار شهرستان، از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲ هزار و ۸۸۶ بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان صورت گرفته که منجر به تشکیل ۲۷۲ پرونده تعزیراتی به ارزش بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۲۱۳ میلیون ریال شده است.

وی ادامه داد: گران فروشی، درج نکردن قیمت، کم‌فروشی، احتکار، عرضه خارج از شبکه و رعایت نکردن نکات بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا از جمله مهم‌ترین تخلفات صورت گرفته طی سال جاری بوده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد بیان کرد: پرونده تخلف‌های صنفی پس از تنظیم به تعزیرات حکومتی ارسال و در صورت استمرار تخلف با همکاری مراجع دیگر اقدام به پلمب این واحدها می‌شود.

جهین با بیان اینکه طرح بازرسی از اصناف همه روزه در ۲ شیفت کاری اجرا می‌شود، گفت: شهروندان در صورت تخلف هر گونه تخلف اعم از گران فروشی، درج نکردن قیمت، تخلفات بهداشتی از طریق شماره ۱۲۴ و تلفن ثابت ۴۲۲۲۹۹۷۴ این شهرستان گزارش دهند.

وی با بیان اینکه امسال هزار و ۳۹۹ تن کالای اساسی مورد نیاز شهروندان با نرخ دولتی در راستای ایجاد تعادل در بازار این شهرستان توزیع شده افزود: این اقلام شامل ۴۱۵ تن برنج، ۳۶۱ تن شکر،  ۳۵۵ تن قند، ۸۰ تن مرغ منجمد، ۳۲ تن چای، ۷۹ تن روغن و ۱۷ تن گوشت گرم بوده که در مراکز عرضه این شهرستان در مناطق شهری و روستایی توزیع و در اختیار مردم قرار گرفته است.

جهین تاکید کرد: ذخایر کالاهای اساسی در انبارهای این شهرستان از موجودی خوبی برخوردار بوده به طوری که نگرانی در تامین هیچکدام از این کالاها وجود دارد.

شهرستان ۲۴۵ هزار نفری مهاباد دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است؛ اصناف بزرگترین بخش اقتصادی این شهرستان را تشکیل می‌دهند.