اردبیل - ایرنا - شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل نسبت به احتمال یخ‌زدگی لوله‌ها و کنتورهای آب در فصل سرما و یخبندان به مشترکان خود هشدار داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره به افت ناگهانی دمای هوا و نفوذ موج سرما به بیشتر مناطق استان ، از احتمال ترکیدگی لوله‌های روباز و کنتورهای آب خبر داده است.

این روابط عمومی به مردم توصیه کرده است تا برای عایق‌بندی کنتورها و لوله‌های روباز اقدام کنند.

عایق کردن اطراف کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، موکت و البسه فرسوده در محفظه کنتور و عایق بندی لوله‌های آب در فضای باز ساختمان از جمله اقدام‌هایی است که برای پیشگیری از یخ زدگی لوله‌ها و کنتورها توصیه شده است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل افزوده است: شهروندان در زمان بروز یخ‌زدگی از کارهایی همچون ریختن آب جوش بر روی کنتور ، حرارت مستقیم و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور و در مجاورت تاسیسات آبی خودداری و برای خارج کردن کنتور از حالت انجماد از وسایلی همچون سشوار و بخار شو استفاده کنند.

بارش نخستین برف زمستان امسال همراه با هوای سرد از سپیده دم سومین روز دی اردبیل و پهنه گسترده‌ای از استان اردبیل را در سپیدی مطلق فرو برده و سبب اختلال در زندگی ساکنان منطقه شده است.