به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان تأمین اجتماعی، میرهاشم موسوی در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران درمان تأمین اجتماعی استانها که با رویکرد تحولی و تمرکز راهبردی بر موضوع «اجرای سطح بندی خدمات و بررسی راهکارهای نظام ارجاع در درمان مستقیم» برگزار شد، اظهار داشت: توسعه و ارتقاء خدمات درمانی از مسائل مهم و مورد توجه در سازمان تأمین اجتماعی است و درمان یکی از تعهدات اصلی است که بیمهشدگان، بازنشستگان و خانواده آنها از این خدمات استفاده میکنند.
وی افزود: از همه همکاران و کادر درمان که بهویژه در درمان کرونا تلاش زیادی برای کاهش مشکلات مردم داشتند، تشکر کرده و امیدواریم با رعایت محدودیتها سویه جدید کرونا باعث آسیب در کشور ما نشده و با موفقیت از این مرحله عبور کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی طراحی برنامه تحول راهبردی و برنامه عملیاتی در حوزه درمان این سازمان را مورد تأکید قرار داد و گفت: درباره مسائل مختلف حوزه درمان مباحث زیادی را بررسی کرده و برای رسیدن به همبستگی و اتخاذ تصمیم برای انتخاب مسائل اصلی برنامههای راهبردی که از اقدامات اصلی و مدیریتی خواهد بود را با جدیت پیگیری میکنیم.
موسوی اجرای برنامههای عملیاتی با نگاه تحولی را نیازمند توجه به چشمانداز و برنامه تحول راهبردی دانست و گفت: قبل از شروع برنامه عملیاتی، تمام جوانب کار را ارزیابی کرده و پس از مشورت و اخذ نظرات کارشناسی و هماهنگی کلان با سایر مراجع وارد عمل شده و کارها را پیش میبریم.
وی افزود: همه ما از شرایط نظام درمان کشور و جایگاه سازمان تأمین اجتماعی در این ساختار آگاهی داشته و با توجه به شرایط موجود، برای تحقق اهداف و برنامهها و رسیدن به چشم انداز مطلوب تلاش میکنیم. نظام ارجاع میتواند بخشی از مشکلات درمان کشور را حل کند و افزایش کیفیت همراه با اثربخشی خدمات و هزینهها را به دنبال داشته باشد. میدانیم که شرایط فعلی با وضع مطلوب فاصله داشته و برای رفع مشکلات نباید تردید کرد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همچنین با اشاره به تجربیات موفق مربوط به اجرای برنامه نسخه الکترونیک و پیشتازی سازمان تأمین اجتماعی در این برنامه، گفت: در نسخه الکترونیک تجربه ما نشان داد که با وجود سختیهای مسیر، نتیجه نهایی به نفع کشور و نظام بهداشت و درمان است.
موسوی هماهنگی و همکاری بین بخشی را از دیگر مسائل حائز اهمیت برای پیشبرد نظام ارجاع دانست و گفت: برای پیشبرد این طرح با وزارت بهداشت و سایر نهادها همکاری خواهیم کرد. ما میتوانیم این طرح را از منظر سازمان تامین اجتماعی شروع و وارد این مسیر شویم تا آثار و برکات آن برای کشور و نظام سلامت باشد.
وی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی بزرگترین خریدار خدمات درمانی است، یادآور شد: پس از نهایی شدن برنامه عملیاتی با تمام توان و استفاده از همه ظرفیتها برای پیشبرد و تحقق برنامه اقدام میکنیم. سایر اجزای نظام سلامت و وزارت بهداشت نیز آماده همکاری بوده و مانعی در این حوزه وجود ندارد، اما قطعا در اجرا با مسائلی مواجه خواهیم شد که باید از موانع عبور کنیم.
به گزارش ایرنا، سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی در دسترس همه مراکز درمانی طرف قرارداد است و پزشکان اعم از طرف قرارداد و غیرطرف قرارداد میتوانند با ثبتنام در سامانه نسخه الکترونیک سازمان به نشانی ep.tamin.ir و دریافت نام کاربری، نسبت به نسخه نویسی الکترونیک اقدام کنند.