بجنورد- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۲۶ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان امسال برای زکات هدفگذاری شده بود که در ۹ ماه امسال ۹۵ درصد آن محقق شده است.

مجید الهی راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع امسال ۲۵ میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است که حدود ۲۵ درصد نسبت به ۹ ماهه سال گذشته افزایش داشته است.

وی گفت: ۷۵ درصد زکات جمع آوری شده برای نیازمندان و مابقی  براساس اولویت بندیهای انجام شده و نیازهای هر منطقه صرف اجرای طرح ها و کارهای عمرانی و عام المنفعه در همان منطقه می شود. 

وی افزود: سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده بود که ۲ هزار خانوار نیازمند خراسان شمالی از برکات زکات بهره‌مند شدند.

وی اظهار داشت: همچنین در سال گذشته ۳۷ طرح عمرانی از محل درآمدهای پرداخت زکات در مناطق محروم این استان ساخته شد که حدود  ۶۶ میلیارد و ۶۷۱ میلیون ریال برای آن‌ها هزینه شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.