مشهد- ایرنا- مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی داروهای موردنیاز بیماران کرونایی در استان خراسان رضوی موجود است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر علی روحبخش افزود: همین شرایط برای داروهای بیماران غیرکرونایی هم وجود دارد و فقط یک قلم از داروی خوراکی بیماران دیابتی و تعداد محدودی از داروهای بیماران سرطانی در این استان با کمبود مواجه است.

وی ادامه داد: گرچه داروهایی که با کمبود آن مواجه هستیم جزو موارد حیاتی نیستند اما تلاش ما این است که همین موارد اندک هم به سرعت تأمین شود تا هیچگونه کمبودی از هیچ نوع دارویی نداشته باشیم.

مدیر امور دارو و مواد تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مصرف داروهای کرونایی طی هفته های گذشته به دلیل کاهش موارد بستری و سرپایی در این استان بیش از ۶۰ درصد کاهش یافت. 

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۶ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۹۰۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۴۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۱ هزار و ۳۴۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۶ میلیون و ۲۴ هزار و ۲۱۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

تاکنون ۵۹ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۵۲۴ دُز اول، ۵۱ میلیون و ۹۶ هزار و ۳۸۸ دُز دوم و پنج میلیون و ۴۷۸ هزار و ۴۴۳ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۱۶ میلیون و ۳۹ هزار و ۳۵۵ دُز رسیده است.

در حال حاضر ۵۳ شهر ایران در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند و هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی در نقشه کشور وجود ندارد.