مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: سهمیه ۲۷ واحد نانوایی این شهرستان به علت تخلفات صنفی کسر و به در بین سایر واحدهای فعال توزیع خواهد شد.

محمد جهین روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روزانه بالغ بر هزار و ۷۰۰ تُن آرد یارانه ای از مجموع این ۲۷ واحد نانوایی متخلف کسر و به سایر نانوایی های که به طور منظم و قانونمند اقدام به پخت و توزیع نان کرده اند توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه کم فروشی و عرضه خارج از شبکه خط قرمز بازرسان این اداره است، ادامه داد: در صورت تکرار تخلفات توسط این تعداد نانوایی متخلف، سهمیه آرد آنها برای همیشه قطع و امتیاز آن ها به واحدهای متقاضی اهدا خواهد شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: در سه ماهه پاییز امسال ۶۸۷ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی سطح شهرستان انجام و ۱۲۲ پرونده تخلف تعزیراتی برای واحدهای متخلف تشکیل شده است.

جهین با اشاره به اینکه ارزش ریالی این پرونده ها بیش از یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: در این مدت ۶۰ مورد شکایت شهروندان نیز پیگیری شده است.

وی با بیان اینکه در مهاباد ۳۲۶ واحد نانوایی مشغول فعالیت هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۲۶ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار، ۴ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز، ۹ واحد نان لواش سنتی آزادپز در داخل شهر و ۲۸ واحد نان لواش ماشینی سهمیه‌دار و ۳۵ واحد نان لواش سنتی سهمیه‌دار، ۱۰ واحد نان لواش ماشینی آزادپز و ۲ واحد نان لواش سنتی آزادپز نیز در بخش روستایی مشغول به فعالیت هستند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اظهار داشت: ۱۳ واحد نان سنگکی سهمیه‌دار، ۱۴ واحد نان سنگی آزادپز، چهار واحد نان بربری سنتی سهمیه‌دار، ۶ واحد نان بربری ماشینی سهمیه‌دار، ۴۰ واحد نان روغنی سنتی آزادپز، ۲ واحد نان روغنی ماشینی آزادپز و همچنین ۶ واحد نان فانتزی و ۱ واحد نان تافتون سهمیه‌دار در شهر مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۳۴ واحد بدون پروانه و ۲۵ واحد آن‌ها مربوط به نان روغنی‌ها است.

این شهرستان با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی است.