کرمانشاه - ایرنا - مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در طرح احرار (نهضت آزاسازی زندانیان) تاکنون ۹۴۳ زندانی کرمانشاهی آزاد شده‌اند، گفت : طبق برنامه‌ریزی انجام شده و با کمک خیرین تا پایان سال تعداد زندانی‌های آزاد شده را به هزار و ۴۰۰ نفر می‌رسانیم.

«رسول بهرامی‌پور» عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری طی هشت مرحله ۵۹۳ نفر آزادسازی صورت گرفت و در سه ماهه آخر سال قبل نیز در اجرای این طرح (احرار)، ۳۵۰ نفر آزادسازی انجام دادیم.

وی اظهار کرد: خیرین و شهروندان کرمانشاهی برای پیوستن به پویش نذر رهایی ویژه آزادسازی زندانیان معسر می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۷۰۱۰۱۷۰۲۶۸ به نام گروه جهادی شهدای حقوقدان استان کرمانشاه واریز کنند تا از این طریق تعداد زندانی آزاد شده را تا پایان سال به هزار و ۴۰۰ نفر برسانیم.

خدمات بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه حدود ۴.۵ میلیارد تومان است

 وی با بیان اینکه در ۹ ماه منتهی به آذر امسال، ۳۰ گروه جهادی به استعداد ۱۹۴ نفر با ۱۵۶ ساعت فعالیت، ۱۰ هزار و ۷۸۹ فقره مشاوره حقوقی به مردم ارائه کردند، گفت: در این مدت، ۲۲۴ فقره وکالت رایگان برای افراد معسر انجام شده و ۲۳۵ فقره کارشناسی رایگان صورت پذیرفته و تعداد ۷۵ عدد کارت هدیه بین نیازمندان توزیع شده است.

این حقوقدان با بیان اینکه تهیه و توزیع چهار هزار جلد کتاب در مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه از طریق دفاتر تسهیل گری استانداری کرمانشاه از دیگر اقدامات این سازمان بوده است، اضافه کرد: خوشبختانه در راستای کمک‌های مؤمنانه تعداد ۹۳۵ بسته معیشتی نیز بین اقشار آسیب پذیر جامعه توزیع کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تعداد یک هزار و ۵۰۰ بسته بهداشتی توزیع شده است، افزود: از آنجایی که شهید سلیم قنبری به عنوان شهید شاخص کشوری سازمان بسیج حقوق دانان کشور در سال ۱۴۰۰ برگزیده شد، لذا با تشکیل قرارگاه شهید قنبری، اقدامات بسیار خوبی در این قرارگاه صورت گرفت و در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهید بزرگوار و معرفی به جامعه حقوقی، قضایی و تقنینی کشور، محصولات فرهنگی این شهید شامل سه هزار جلد کتاب، ۷۰ هزار بروشور، ۱۰ هزار پوستر، ۱۲۰ عدد تابلو عکس و سایر اقلام فرهنگی با هزینه ای معادل ۲ میلیارد ریال تهیه و در ۳۱ استان کشور، ۱۴ شهرستان استان و ۳۳ سازمان و نهاد شهر کرمانشاه توزیع شد.

بهرامی پور با اشاره به اینکه در این مدت برنامه های فرهنگی نظیر یادواره شهید سلیم قنبری نیز اجرا شده است، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به یک هزار و ۱۷ نفر از زندانیان و اجرای برنامه های فرهنگی هنری در زندان‌های استان را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: برگزاری نشست‌های هیات اندیشه ورز این سازمان در سراسر استان از برنامه های جاری ما بود که برای آسیب شناسی حقوقی و قضایی انجام شده است.  

وی با بیان اینکه برنامه های ما در جهت گره گشایی از مشکلات حقوقی و قضایی مردم  و کمک به دستگاه قضایی کمافی سابق با جدیت دنبال می شود خاطرنشان کرد: در طول این ۹ ماه منتهی به آذر امسال خدماتی معادل حدود ۴.۵ میلیارد تومان ارائه کردیم و مفتخریم از حیث عملکرد سازمانی دارای رتبه اول کشور هستیم.