یزد- ایرنا- نایب‌ رییس فدراسیون شطرنج گفت: ۲۰ هزار ورزشکار در این رشته در سطح کشور به صورت رسمی فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۳۵ درصد بانوان و بقیه آقایان هستند.

شادی پریدر روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در یزد افزود: شناسایی و سازماندهی ورزشکاران شطرنج که هنور به صورت رسمی زیرپوشش نیستند جزو برنامه‌های مهمی است که با همکاری هیات‌های استانی جدی است .

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی با حضور مدرسان مجرب برای داوران، مربیان و بازیکنان جزو برنامه‌های محوری است که امسال اقدام‌های خوبی صورت گرفته و تا پایان سال بر اساس برنامه مدون پیگیری و اقدام می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: برگزاری تمرین و ارتقای آمادگی تیم‌ملی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در تیرماه سال آینده در چین از برنامه‌های مهمی است که برای تحقق آن تاکنون اقدام شده و امیدواریم ورزشکاران ایران در رقابت‌ها موفق باشند.

پریدر بیان کرد: هم‌اکنون هیات شطرنج در تمامی استان‌ها و اکثر شهرستان‌های کشور با همت و پیگیری مسئولان و دلسوزان فعال است و برای گسترش این ورزش جذاب از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود و همه باید در کشور همکاری لازم داشته باشند.

وی گفت: برای رونق مجدد باشگاه‌ها و تیم‌های ورزش شطرنج همانند قبل از کرونا که هدف مهمی است به همکاری مسئولان و متولیان امر نیاز داریم و  در این خصوص رسانه‌های گروهی نقش را بر عهده دارند و هدف اصلی توسعه این رشته است .

استان یزد ۴۷ هیات ورزش استانی و ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.