یاسوج - ایرنا - معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: دولت سیزدهم برای رفع مشکل مسکن طلاب تمامی استان ها از جمله کهگیلویه و بویراحمد عزم جدی دارد و در این زمینه نیز تلاش ها، اقدام ها و پیگیری های لازم انجام می شود. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علا رفیعی روز یکشنبه در نشست شورای مسکن طلاب کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: نداشتن مسکن یکی از اساسی ترین مسائل، مشکلات و دغدغه های طلاب کشور و این استان است. 

وی افزود: هم اینک حدود ۶۰ هزار طلبه مرد متأهل شیعه در کشور بدون مسکن هستند که این تعداد در کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶۰۰  نفر است. 

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور بیان کرد: این مرکز در سال ۱۳۷۰ و به دستور رهبر معظم انقلاب تأسیس و راه اندازی  شد. 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی عنوان کرد: رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب می شود و  تأمین بودجه آن نیز از طریق دفتر معظم له و اعتبارات دولتی است. 

وی ابراز داشت: هدف از تأسیس و راه اندازی مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور حمایت و پشتیبانی لازم از طلاب مرد، زن، شیعه، سنی و  خارجی و اعضای خانواده آنان است. 

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور گفت: هم اینک ۲۰۷ هزار طلبه مرد، زن، شیعه، سنی و خارجی زیر پوشش مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور بوده و از خدمات معیشتی و فرهنگی آن بهره می برند. 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر قم و حدود پنج هزار واحد مسکونی در دیگر  شهرهای کشور برای طلاب ساخته و تحویل آنان شده است. 

وی افزود: این اقدام مهم با همکاری مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور و وزارت راه و شهرسازی انجام شده است. 

معاون مسکن مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور بیان کرد: شورای سیاستگذاری مسکن طلاب در تمامی استان های کشور به منظور رصد و پیگیری بهتر و سریعتر این موضوع ایجاد و راه اندازی شده است. 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی عنوان کرد: این شورا تاکنون خدمات ارزنده ای در بحث مسکن طلاب استان ها ارائه داده است. 

وی ابراز داشت: سه روش و راهکار مهم برای تأمین مسکن طلاب کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان های کشور شامل استفاده از مسکن  های مهر بدون متقاضی، واگذاری زمین در قالب گروه های سه تا پنج نفره و نام نویسی در طرح اقدام و نهضت ملی مسکن است. 

حجت الاسلام و المسلمین رفیعی گفت: طلاب مرد متأهل شیعه کهگیلویه و بویراحمد برای نام نویسی در طرح اقدام و نهضت ملی مسکن  تشویق و ترغیب شوند زیرا تاکنون استقبال چندانی نکرده اند.   

وی اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور آماده پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مسکن با نرخ سود پایین به طلاب کشور و  کهگیلویه و بویراحمد است. 

مدیران استان پیگیر جدی رفع مشکل مسکن طلاب هستند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در این نشست گفت: مدیران اجرایی استان به دنبال رفع مشکل مسکن  طلاب بوده و در این زمینه نیز اهتمام ویژه ای دارند. 

آیت الله سید نصیر حسینی اظهار داشت: طلاب کهگیلویه و بویراحمد از نظر معیشتی و اقتصادی در شرایط دشواری بسر می برند.   

وی افزود: انتظار می رود که مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور توجه خاصی به طلاب کهگیلویه و بویراحمد داشته و بیش از پیش آنان را به لحاظ معیشتی و اقتصادی حمایت کنند.  

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: طلاب این استان به دلیل داشتن درآمد اندک توان پرداخت اقساط  تسهیلات طرح اقدام و نهضت ملی مسکن را ندارند. 

آیت الله حسینی عنوان کرد: پیشنهاد می شود که دولت سیزدهم در این زمینه چاره ای اندیشیده و راهکارهای مناسب را ارائه دهد. 

وی ابراز داشت: طلاب کشور و کهگیلویه و بویراحمد همواره در رفع مسائل و مشکلات مختلف مردم مؤثر و کارساز بوده و هستند و به همین دلیل نیز باید هر چه بیشتر حمایت شوند. 

آیت الله حسینی گفت: یکی از این حمایت ها تأمین مسکن برای طلاب کشور و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نیاز ضروری و مشکل اصلی  آنان است.  

وی اظهار داشت: مشکل محدودیت و کمبود زمین برای ساخت مسکن ویژه طلاب کهگیلویه و بویراحمد در نقاط مختلف این استان از جمله  شهر یاسوج وجود دارد که لازم است اقدام های مناسب برای رفع آن از سوی متولیان امر انجام شود.