همدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت که تمرین(رزمایش) ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی امروز(یکشنبه) همزمان با سراسر کشور در سطح خانه‌های هلال این استان نیز اجرا شد.

«علی سنجربیگی» روز یک‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تمرین به صورت همزمان با سراسر کشور و با شعار «ایران آماده» برای ارائه آموزش های اولیه و اقدامات مرتبط برای حفظ ایمنی در هنگام وقوع زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد.

به گفته وی، برهمین اساس، روستاییان با پناه گرفتن هنگام وقوع زلزله نحوه اصولی حفظ سلامت و ایمنی خود برای خروج از محل و حضور در فضای باز را تمرین کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، مهم‌ترین هدف برگزاری این قبیل تمرین ها را کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله با ارائه آموزش به مردم در خصوص پناه‌گیری ایمن و ارتقای آگاهی مردم برای واکنش در زمان بروز زلزله است.

سنجربیگی گفت: راه اندازی ۱۴۰ خانه هلال در استان همدان پیش بینی شده که تاکنون ۱۷۴ خانه در مناطق روستایی استان راه اندازی و فعال شده است.

وی افزود: مسئولیت خانه های هلال با برگزاری دوره های آموزشی مرتبط به دهیاران یا افرادی از اهالی که دارای تحصیلات مناسب هستند واگذار می شود و وظیفه این افراد نیز ارائه آموزش های داوطلبانه به مردم است.

تمرین سراسری خانه های هلال به مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی و در سالگرد زلزله بم به صورت سراسری در خانه های هلال برگزار شد.