علی رجایی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مناقصه ها به دلیل نداشتن اعتبار نقدی و اختصاص اوراق اسناد خزانه سه ساله، مورد استقبال پیمانکاران قرار نمی گیرند.
وی ادامه داد: افزایش بی رویه قیمت مصالح اعم از قیر و مصالح سنگی، دیگر چالش پیش روی راهداری خراسان رضوی برای اجرای پروژه نگهداری راهها می باشد.
رییس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان رضوی، میانگین سن ناوگان راهداری استان را ۳۰ سال عنوان کرد و گفت: فرسودگی ماشین آلات نیمه سنگین و سنگین راهداری، افزایش قیمت لوازم و قطعات ماشین آلات و هزینه تعمیر و بازنشسته شدن بسیاری از راهداران پیشکسوت و عدم جایگزینی نیروی جدید از دیگر مشکلات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان می باشد.
خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.