اردبیل- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: فهرست طرح‌های اولویت‌دار دستگاه‌های اجرایی این استان به منظور بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه احصا می‌شود.

به گزارش ایرنا، یاسر عبداللهی روز دوشنبه در نشست کمیته اجرایی شیوه‌نامه بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه اظهار کرد: تمامی طرح‌ها باید در کمیته استانی بررسی و تصویب شود و سپس طرح‌هایی که شرایط مناسبی برای پیگیری و افتتاح داشته باشند، تسهیلات آنها ابلاغ می‌شود.

وی با تاکید بر سرعت‌بخشی به تسهیل اقدامات از سوی بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی، افزود: باید تمرکز بیشتری روی طرح‌هایی که قابلیت افتتاح با اشتغال‌زایی مناسب دارند، انجام شود تا چنانچه موانعی در طول مسیر متوجه آنها باشد، پیگیری‌های لازم از سوی استانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل تاکید کرد: بانک‌های عامل نسبت به بررسی و پرداخت تسهیلات دستگاه‌هایی مانند صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، پارک علم و فناوری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی که طرح‌های اولویت‌دار خود را اعلام کرده‌اند، با توجه به شیوه‌نامه اقدام کنند.

وی با اشاره به هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت با بانک صنعت و معدن بیان کرد: حدود سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال بر اساس شیوه‌نامه به بانک صنعت و معدن طرح معرفی شده است و بیش از یک‌هزار میلیارد ریال نیز از محل سفر رییس جمهوری به استان اردبیل تامین خواهد شد. 

عبداللهی اضافه کرد: بانک‌ها و دستگاه‌ها بنابر شیوه‌نامه نسبت به پرداخت تسهیلات هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا به کاهش فرآیندهای اداری و تکریم ارباب رجوع منجر شود؛ چرا که هدف از این اقدام تولید ثروت، توسعه و رونق اقتصادی در استان اردبیل است که در نهایت باید به اشتغال‌زایی بیشتر ختم شود.

میزان منابع در اختیار هر استان از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ که به موضوع تولید و اشتغال اختصاص یافته، بر اساس سهمش (درصد) از کل منابع ایجادی است و با توجه به روند جذب در استان‌ها قابل تغییر خواهد بود.

اولویت پرداخت تسهیلات و تامین مالی از این محل مربوط به برنامه‌های تکمیل ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی، فعال‌سازی واحدهای راکد، تکمیل طرح‌های نیمه تمام، توسعه مناطق محروم، اصناف تولیدی و پایدارسازی و ضمانت اشتغال محرومین است.